Skip to main content
Artikler

Verdens mest værdifulde brands 2017

By 29/01/2018februar 17th, 2022No Comments

Verdens mest værdifulde brand 2017

Nyeste liste fra Forbes kårer de mest værdifulde brands i verden. Amerikanske teknologi giganter topper listen. LEGO er vores danske bidrag til den prestigefyldte liste.

Apple, Google, Microsoft, Facebook og alle de andre

Ifølge den senest offentliggjorte liste fra det amerikanske medie Forbes, er seks ud af 10 af verdens stærkeste brands teknologi virksomheder. Dette inkluderer endda ikke de virksomheder, der blot har symbolsk tilstedeværelse i USA (som eksempelvis den kinesiske e-handelsvirksomhed Alibaba). Det er ingen overraskelse at teknologivirksomheder præger listen over de hundrede mest værdifulde brands. Faktisk er 18 virksomheder ud af 100 indenfor teknologi industrien.

De største brands der topper årets liste er: teknologi giganten Apple, med en samlet estimeret brandværdi på hele 1.017 milliarder kroner, efterfulgt af Google (609 mia. kr.), Microsoft (521 mia. kr.) og Facebook (440 mia. kr.). Derefter holder Coca-cola (338 mia. kr.) akkurat placeringen i top 5, imens Amazon (324 mia. kr.) kommer buldrende og presser hårdt på bagfra – som højdespringeren i top 100 – med en værdistigning på imponerende 54% i 2017.

Danmarks mest værdifulde brand 2017

LEGO er nummer 76 i verden

I Danmark har vi traditionelt set et godt, langvarigt samarbejde og handelsaftaler med USA. Vi kan da også tillade os at være stolte af at LEGO (47 mia. kr.) repræsenterer Danmark, som nummer 76 på listen over mest værdifulde brands i 2017. På trods af et blandet år for LEGO, når Forbes’ undersøgelse frem til at de danske byggeklodser oplevede en brandmæssig værditilvækst på 11%. Det må siges at være et godt tegn, taget udfordringerne på det amerikanske marked hovedmarked i betragtning.

Vi kipper med flaget og ønsker LEGO tillykke med det flotte resultat i 2017. Se den fulde liste over de 100 mest værdifulde brands i nedenstående tabel.

Note: Kåringen er udført af Forbes, og et at kriterierne er at mærkerne har en betydelig tilstedeværelse i USA, hvilket eliminerer flere store multinationale virksomheder.

Liste – Verdens mest værdifulde brands 2017

(kilde: Forbes)

FÅ ET TILBUD