Apropos Ekstern Marketingafdeling

Hvad indebærer en Ekstern Marketingafdeling?

Her på siden kan I grave dybere ned i, hvad det indebærer at have en Ekstern Marketingafdeling.

En ekstern marketingafdeling aflaster jeres virksomhed ved at løfte forskelligartede marketingopgaver efter jeres behov.

I får en komplet og fleksibel løsning tilpasset jeres ønsker og omskiftelige behov for marketing. Med denne alt-i-én-løsning får i én fast totalleverandør, der tager sig tid til at opfylde jeres omskiftelige behov for sparring, idéudvikling, opgaveløsning eller noget helt fjerde, jeres virksomhed må have brug for.

Hver måned er unik, og I vælger 100% selv, om vi skal bruge 4, 10 eller 22 timer. Jo mere tid I bruger, jo højere rabattrin aktiveres.

Jeres forlængede arm

Vi gør dét, vi er allerbedst til, ligesom I bør bruge jeres tid på dét, I er gode til. Derfor vil vi gerne tilbyde at være jeres højre hånd i en travl hverdag, så I kan fokusere på jeres kernekompetencer og gøre det, I er bedst til.

I har muligvis allerede nogle knivskarpe fagfolk i virksomheden, som mestrer nøgleaktiviteter i jeres marketing. Hertil ser vi ofte, at virksomheden kan have brug for ekstra hænder til at hjælpe eksisterende ansatte med at aflaste deres tid. Anderledes ser vi også, at samme ansatte kommer til bruge unødvendig tid på markedsføring, som ikke er deres spidskompetence og nøgleaktivitet. Her kan Apropos Bureau netop være den ekstra ressource, som kan hjælpe professionelt med den pågældende opgave.

Den månedlige pris for en Ekstern Marketingafdeling:

4-7 timer: 1.000 kr. i timen
7-10 timer: 900 kr. i timen // 10% rabat
10+ timer: 800 kr. i timen // 20% rabat

Mindsteprisen er 4.000 kr. Derudover er der ingen regler for, hvor mange timer, I vil bruge os hver enkelte måned. Som det ses i “prismodellen”, opnår I en større rabat i de måneder, hvor I har brug for 7+ timer. Kommer der en dag, hvor I ikke ønsker vores samarbejde længere, så kan I fra den ene måned til den næste stoppe samarbejdet. På den måde er I altid i kontrol.

“Vores samarbejde er altid uden binding”

Partnerskabet med Apropos bureau er en omkostningseffektiv løsning for jer, der har brug for én eller flere ekstra holdspillere, der er specialiseret i hele spektret af marketing. Samtidig slipper I for lange bindinger og betaler kun for det, I har brug for, når I har brug for det – uden ubehagelige overraskelser.

Mangler I en facitlist?

Marketing er en kompleks størrelse, der kan være svær at navigere rundt i, fordi der ikke blot findes én og samme facitliste til alle. Hos Apropos Bureau finder I svarene.

Vi har svarene på de vanskelige spørgsmål eller problemer, som I oplever med marketing i hverdagen.

Det kræver både erfaring og nytænkning, hvis koden skal knækkes til den helt rette marketing, der både passer til jeres nuværende situation, men som også sikrer jeres fremtidige position på markedet.

Derfor har vi nøje sammensat en række erfarne og nytænkende specialister, som i synergi kan varetage hele paletten og sammenkæde velovervejet og innovativ marketing, der vil sikre, at I når de fastlagte mål til tiden.

Vi varetager også flere af vores kunders planlægning, strategi og koordinering af marketingindsatser.

  • Hvad er målet?
  • Hvordan når vi målet?
  • Hvilket budget og hvilke medier skal vi aktivere?
  • Hvem står fra A, og hvem står for B?

Vores stærke team af erfarne reklamefolk og skarpe talenter rækker over en bred vifte af kompetencer inden for grafisk design, reklamekampagner, online og offline marketing.

Apropos Ekstern Marketingafdeling … En del af jer!

Mange af os har nok prøvet at sidde til eksamen eller en jobsamtale med et brændende ønske om at kunne kigge på facitlisten.

Med en Ekstern Marketingafdeling har I facitlisten lige ved hånden hele tiden.

Jeres fordele

  • Spar tid med én fast totalleverandør
  • Få samlet jeres behov i en hel marketingafdeling
  • I får et fast samarbejde UDEN BINDING
  • Fleksibelt tidsforbrug pr. måned. I bestemmer 100% selv.

Én fast totalleverandør

Tid er penge, og det gælder om at udnytte den kostbare tid effektivt.

Ved at have én fast totalleverandør minimerer I jeres medarbejderes spildtid og sikrer samtidig, at I arbejder så effektivt som muligt.

  • Med én fast totalleverandør slipper I for at spilde tiden på at lede efter nye forbindelser hver gang, I har brug for hjælp til sociale medier, hjemmesider, messematerialer, online annoncering eller noget helt femte.
  • I slipper for at bruge tid på at finde hoved og hale i alle de uoverskuelige priser på det uendelige udvalg af opgaver.
  • Endeligt slipper I for at bruge tid på at sætte utallige udefrakommende ind i jeres virksomhed, behov og ønsker.

Med Ekstern Marketing effektiviserer I jeres marketing ved at være tilknyttet én fast enhed.

Få samlet alle jeres behov

Drømmer I om en specialiseret alt-i-én-medarbejder, der har et bredt vingefang af ydelser, som I til enhver tid kan gøre brug af? Og lyder det som en omkostningsfuld post at have en hel marketingafdeling med eksperter med speciale i alle de ydelser, I har brug for?

Apropos Bureau er den ideelle marketingmedarbejder. Med jeres helt egen Ekstern Marketingafdeling får I tilknyttet en hel enhed af dygtige marketingfolk og innovative talenter med hver sin spidskompetence inden for marketing.

Det betyder, at I ikke behøver at til- eller fravælge marketing ud fra jeres nuværende kompetencer eller ressourcer. Med det fleksible partnerskab kan I frit vælge mellem de mange ydelser alt efter jeres behov.

Fast samarbejde – Uden binding

Det er ikke nogen hemmelighed, at vi i forvejen leverer lave priser, og vi er stolte af at kunne tilbyde jeres virksomhed et endnu bedre tilbud.

At finde en god pris kan være som at finde en nål i en høstak i reklamebranchen. Vi gør en dyd ud af at have gennemskuelige priser, som passer til jeres eksisterende behov – måned. for måned.
Spar op til 20% hver måned – ud fra jeres tidsbrug
I vælger selv, hvor mange timer, I vil bruge månedligt, og I kan altid op- og nedjustere, hvis I har brug for mere eller mindre tid.
Jo mere tid I bruger, jo større bliver rabatten.

Har I brug for mere tid end de 10 timer om måneden?

En eksternmarketingafdeling er ikke begrænset til højst 10 timer, men er blot med til at give jer en bedre indsigt i, hvornår rabatten aktiveres. Dvs. at timeforbruget sagtens kan strække sig til 20 timer den ene måned, 16 timer måneden efter og måske 4 timer i efterfølgende måned. Det betyder også, at I er sikret de 20% timerabat, så snart I bevæger jer over de 10 timer. Timeprisen vil her forblive 800,-.

Hvor meget får man for en time?

Vi vil hjertens gerne kunne fortælle jer, hvor meget I kan få ud af jeres timer, men det afhænger altid af den enkelte opgave. Kontakt os endelig for et estimat på tidsforbruget.

Få endnu mere værdi for pengene

I Ekstern Marketing får I, hvad I betaler for og meget mere til.

Apropos Bureau er en medspiller på jeres hold. Det betyder, at vi naturligvis ønsker, at I får så meget ud af samarbejdet som muligt. Vi forsøger at være proaktive ved at holde os løbende opdateret på jeres forbrug af forudaftalte timer. I tilfælde af at I skulle have rigeligt med timer i overskud mod enden af måneden, vil I blive gjort opmærksom på de resterende timer.

Gennemsigtighed er altafgørende for os, og derfor har vi udviklet Apropos Forbrug til jer. På denne side kan I selv danne overblik over det overordnede timeforbrug og følge med i, hvilke opgaver vi er i gang med, hvornår de er færdige og den tid vi bruger på at udføre de enkelte opgaver – kort sagt alt, hvad vi laver for jeres virksomhed.

Vi takserer for anvendte minutter og ikke pr. påbegyndt time. Tager opgaven os 15 minutter at gennemføre, takserer vi for 15 minutter. Det samme gør sig gældende, hvis I har brug for mere tid om måneden. På den måde slipper I for tanken om, hvorvidt det er tiden værd at få løst selv lavpraktiske opgaver.

Apropos Marketing Partner er den komplette løsning til jeres marketing, der sikrer jeres virksomhed mere værdi for pengene.

Effektive arbejdstimer – uden tidsspild

Fra en undersøgelse af anerkendte fagfolk kan vi se, at en gennemsnitlig dansk vidensmedarbejder kun arbejder effektivt i 3,5 dag i løbet af en arbejdsuge.

Ifølge undersøgelsen “spilder” medarbejderen i gennemsnittet 12 timer og 36 minutter af en arbejdsuge, hvor medarbejderen afviger fra at arbejde direkte med kerneopgaven.

Hvorimod den gennemsnitlige medarbejder kun er effektiv ca. 60% af tiden, tilbyder Apropos Bureau 100% effektivitet for pengene, idet I kun betaler for den faktiske arbejdstid, der bruges direkte på kerneopgaven. Det skal ikke misforstås som om, at vi negligere den interne medarbejder. Oftest samarbejder vi jo netop med virksomhedens interne marketingmedarbejder.

Vi vil blot understeget vores værdi: Med enEkstern Marketingafdeling får I altid effektive arbejdstimer – uden at betale for vores kaffepauser.

Det er 100% effektivitet for pengene.

Gratis opstartsmøde

Vi giver os tid til en personlig service. Vi investerer i samarbejdet. Det gør vi ved altid at tilbyde et GRATIS OPSTARTSMØDE. Når et nyt samarbejde starter, indleder vi altid med et gratis opstartsmøde og -workshop. Her lærer virksomhedens DNA at kende. I uddyber jeres service. I fortæller os om mål og ønsker. Vi fortæller, hvordan vi konkret løser opgaven, og vi definerer sammen tidsforbrug og samarbejde.

Vi mener, at det er en win-win tilgang, der gør samarbejdet meget bedre fra dag 1. Jeres behov er altid i fokus uanset omfang.

Samarbejdet – Trin-for-trin

Hvordan foregår processen?
Nedenfor er et simpelt overblik over, hvordan et samarbejde typisk ser ud med Apropos Bureau.

Step 1 | Første møde

Et uforpligtende møde – telefonisk/fysisk – om dit marketing-behov og om, hvordan vi kan hjælpe. Er der et gensidigt match?

Step 2 | Workshop

Vi indleder samarbejdet med en GRATIS workshop, hvor vi lærer hinanden at kende og snakker behov og målsætning – Hvad er målet?

Step 3 | Plan for samarbejdet

Vi klarlægger i samråd en tydelig plan for samarbejdets form. Her afdækkes typisk spørgsmål som: Hvad sættes i gang? – Hvad vil det koste? – Hvor lang tid vil det tage? – Hvordan rapporteres og leveres der? – Hvad er de gensidige forventninger?

Step 4 | Eksekvering

Vi eksekverer på planlagte tiltag og ønsker til marketing ud fra samarbejdets plan.

Step 5 | Bearbejdning af resultater

En vigtig del af processen er altid at bearbejde data og resultater (hvor er vi nu, hvor langt er vi fra delmål/mål og hvad skal der ske næst?).

Step 6 | Statusmøde

Løbende foreslår vi altid at afholde månedlige statusmøder, så vi kan sikre os en konsensus for indeværende og fortsatte samarbejde.

Spænder i ben for jer selv?

En klassisk fejl mange virksomheder begår er, at de spænder ben for sig selv. Gør man eksempelvis det, man altid har gjort under udsagnet: “Det er dét, der virker. Hos Apropos Bureau er vi af den overbevisning, at:

“Der er ingen, der nogensinde har gjort en forskel ved at gøre ligesom alle andre”

Vi giver nye og friske øjne på sagen med stor erfaring med og den nyeste viden inden for marketing. Vi er proaktive i idéudvikling og kommer med nye idéer og tiltag, hvis vi øjner nye marketings-muligheder, som I kan profitere på og som kan være med til at booste jeres succes. Glem ikke, at marketing er mange ting. Marketing er et vidt begreb, som omfatter alt lige fra hjemmeside, sociale medier, visitkort og meget mere.

Samarbejdsaftalen starter ved kundens ønskede startdato, og vi starter ikke en opgave før denne er afstemt med kunden. Startdatoens pågældende måned bliver faktureret som én hel kalendermåned.

Når vi er i gang

Når samarbejdet er skudt i gang, kan I trygt vende jeres fokus tilbage til virksomhedens kerneopgave og lade jeres nye marketingafdeling om at udføre de aftalte marketingopgaver med sikkerhed om, at de udføres til punkt og prikke. Samtidig lover vi, at vi altid overleverer resultater o lignende, så alle forstår udbyttet.

Det er jeres virksomhed, der er i fokus. Det er jer, vi skal skabe værdi for. Derfor er et andet af vores kriterier for et succesfuldt samarbejde også, at vi er indbyrdes forbundet og, at I vil få en gensidig og åben dialog.

Vores samarbejdspartnere har altid ret til at tilgå materialer, forbrugsoversigt og serviceydelser, som involverer og er relateret til samme.

Det vil samtidig være med til at sikre, at planen lever op til de omskiftelige behov jeres virksomhed må opleve. Vi ved, at der pludselig kan opstå nye behov og af den grund, vil I naturligvis heller ikke være låst på bestemte ydelser. Det kan eksempelvis være, at I har et løbende behov for søgemaskineoptimering (SEO), men at prioritering af de enkelte ydelser ændrer sig fra måned til måned.

Afvikling af samarbejde

Ekstern Marketing skal være nemt og gennemskueligt hele vejen igennem. Det gælder selv afviklingen af samarbejdet.

Får I pludselig lyst til at søge nye græsgange? Har ledelsen valgt at prioritere anderledes i marketingbudgettet? Eller er der noget helt tredje, der gør, at I ikke længere ønsker en Ekstern Marketingafdeling, kan I til enhver tid ophøre samarbejdet.

Hos Apropos Bureau handler et samarbejde om at støtte hinanden, og derfor er samarbejdet UDEN BINDING. Vi ønsker ikke at fastholde jer i noget, der ikke længere giver mening for jeres virksomhed.

Ved ønsket ophørsdato takseres der blot for eksisterende måned. Vi anbefaler dog altid at bruge ekstra tid – ophørs-periode – på overlevering osv.

I den korte ophørs-periode færdiggøres eksisterende arbejde og har til formål at sikre en god overlevering af de igangværende opgaver og en god overgang i samarbejdets afslutning.

Skal Apropos Bureau være jeres nye marketingafdeling?

I er nu nået så langt med læsningen, at I må have gjort jer nogle tanker om, hvorvidt I kunne have interesse i en Ekstern Marketingafdeling.

Kontakt os i dag, så vi sammen kan finde tid til et opstartsmøde i den nærmeste fremtid.

Vi håber, at I er blevet lidt klogere på, hvad en Ekstern Marketingafdeling egentlig er. I er naturligvis altid velkommen til at kontakte os, hvis I ønsker at vide mere, eller hvis I skulle være i tvivl om, hvilken løsning der passer til jeres virksomheds behov lige nu og fremadrettet.

Referencer

At tilkoble en ny marketingafdeling er en stor beslutning. Hvad kan de? Løser de mine problemer? Snyder de os?

Vi kan sige nok så meget om vores service, men vores kunder siger det endnu bedre. Se vores referencer og kundeudtalelser fra dem, der allerede bruger os som deres faste marketingafdeling: Se referencer

Udpluk:

“De har samlet vores behov for markedsføring og står altid til rådighed, hvad end vi skal bruge annoncer til avisen, hjælp til Google eller en spritny hjemmeside. Mads besøger os regelmæssigt og sammen opsummerer vi vores marketing-aktivitetsplan. Vi sætter stor pris på vores samarbejde, som kører perfekt, der er overskueligt, både med aktivitetsplan, men også oversigt over forbrug. Apropos Bureau gør ganske enkelt vores hverdag nemmere, så vi kan koncentrere os om det, vi er gode til. Jeg kan varmt anbefale Apropos Bureau til andre.”

Christa Günther
Direktør | N.O. Jensen A/S

Få samlet dit marketingbehov i én marketingafdeling – uden bindinger

Se priser