Sociale Medier

Bliv repræsenteret eller optimér din synlighed med markedsføring på sociale medier. I dagens Danmark er det naturligvis vigtigt at være til stede dér, hvor kunderne bruger meget af deres tid. Vi varetager opgaver lige fra oprettelse af en virksomhedsside på Facebook, eller styring og vedligehold af aktiviteterne på Instagram eller LinkedIn. Vi varetager med andre ord både små og større opgaver for at styrke og optimere synlighed og salg igennem Sociale Medier.

Administration og vedligeholdelse
Skal du have oprettet en virksomhedsside på Facebook eller LinkedIn? Ønsker du løbende opdateringer med kreativt indhold, som underholder og engagerer følgerne? Eller er det centrale at lave salgsopslag eller at dele andet indhold på de Sociale Medier? Vi udfører opgaven med sikker hånd og garanterer professionelt fokus, som øger din virksomheds synlighed på medierne.

Udvikling
Mangler din virksomhed en strategi for markedsføring på Sociale Medier, så kontakt os. En målrettet strategi er essentielt for at få maksimalt udbytte af indsatsen på disse medier. Desuden er det vigtigt at denne strategi er i tråd med virksomhedens øvrige markedsføringstiltag og overordnede målsætninger. Få flere følgere, saml flere e-mailadresser og hent mere trafik fra de Sociale Medier med en målrettet indsats.

Optimering
Det er altid muligt at optimere udbyttet af din virksomheds markedsføring på de Sociale Medier. Ofte kan små ændringer flytte bjerge i forhold til at effektivisere udbyttet af hver krone der investeres i annoncering på Sociale Medier. Vi kan hjælpe med at få det optimale ud af din reklame på de sociale platforme.

Har din virksomhed brug for hjælp til at styrke indsatsen på de Sociale Medier, så kontakt os!

Spørg os om alt

Kontakt Info

Schleppegrellsgade 51, 9000 Aalborg

+45 60 14 31 29

kontakt@aproposbureau.dk

www.aproposbureau.dk

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne (skal udfyldes)

Din besked

Nye muligheder med markedsføring på sociale medier

Der er ingen tvivl om, at markedsføring på sociale medier er en stor mulighed for din virksomhed til at nå ud til nye og eksisterende kunder. Flere og flere virksomheder benytter sig også af de sociale medier til at markedsføre sig på. Det er ikke længere et spørgsmål om din virksomhed skal bruge de sociale medier – derimod et spørgsmål om hvordan I skal bruge dem i jeres markedsføringsstrategi.

Vi kan, og skal ikke lukke øjnene for mulighederne eller potentialet som følger med at være tilstede og markedsføre sig på sociale medier. Disse online medier kan med stor success hjælpe din virksomhed i jeres markedsføringsstrategi.

Typer af sociale medier

Der findes mange forskellige typer af sociale medier. Når du vælger platform, udvælger du også et forhold til din gruppe og segment, og det er derfor vigtigt at kende til de forskellige mediers styrke, således du kan målrette dine aktiviteter bedst muligt, og få det bedste resultat ud af dit markedsføringsbudget.

Verdens største sociale netværk

Facebook er den foretrukne platform, når det kommer til markedsføring på de sociale medier. I 2016 var der 3.573.000 månedligt aktive danskere på Facebook, og flere af dem benyttede platformen flere gange om dagen. Der er altså et stort potentiale for at brande din virksomhed og skabe flere salg til nye kunder, uanset om I er en service-, handels- eller produktionsvirksomhed.

Som virksomhed kan du få annoncer målrettet til et bredt publikum og dermed åbne op for mange potentielle nye kunder. I kan også segmentere og annoncere fuldstændigt efter jeres behov. Mediet giver virksomhederne mulighed for at involvere sig og kommunikere virksomhedens budskaber direkte til kunden, og omvendt. Dette er med til at skabe en bedre, stærkere og mere transparent relation mellem kunden og din virksomhed.

Facebook annoncering i Aalborg

Den erhvervsorienterede platform

LinkedIn er det største professionelle sociale netværk online, og bruges både af private brugere og virksomhedsprofiler. LinkedIn anvendes i stor grad som en rekrutteringsside og en side hvorpå virksomheden kan gøre opmærksom på sig selv. Det er et socialt netværk som er meget erhvervsorienteret, og man vil derfor oftest finde opslag omkring job, virksomheders succeshistorier, eller andet arbejdsrelateret materiale.

Din virksomheds kommercielle budskab har større chance for at trænge igennem og nå målgrupperne, da LinkedIn ofte oplever mindre støj fra irrelevante opslag. Brugerne på LinkedIn er derinde i professionel sammenhæng, og vil derfor være specielt modtagelige over for budskaber der kan fremme deres virksomhed eller karriere.

Den visuelle gigant

Man har kunne annoncere på Instagram siden 2015. Det er et forholdsvis nyt medie til brug af markedsføring men man skal ikke tage fejl: Instagram brager derud af, og er det foretrukne medie når vi snakker “influencer marketing”. Fænomenet “influencer marketing” går ud på at få indflydelsesrige personer til at markedsføre produkter til deres følgere.

Mediet er en platform, hvor brugeren har mulighed for at dele videoer og billeder med sin omgangskreds og onlinenetværk. Som virksomhed, bør du benytte Instagram aktivt, hvis du har relevante og kvalitetsprægede opslag. Billeder og videoer af høj kvalitet er en prioritet på denne platform, og det er derfor vigtigt at bruge netop denne styrke, til din virksomheds fordel.

Ungdommes favorit

Markedsføring på det sociale medie, Snapchat har fået nye annoncerings muligheder. Per 1. Marts 2017 blev det muligt for virksomheder at annoncere gennem appen. Som virksomhed, har du mulighed for at købe filtre på platformen. Du kan også blive repræsenteret på Discover-funktionen, som gør at flere kan se og finde netop din virksomhed.

Snapchat er det næst største medie efter Facebook, og med de mange daglige brugere er Snapchat den ideelle platform til storytelling og til at kommunikere med følgere, på en kreativ og nærværende måde. Snapchat kan således være en værdifuld platform for din virksomhed. Med en konkret strategi og ressourcer til at vedligeholde tilstedeværelsen, kan din virksomhed tiltrække nye følgere og skabe stærke relationer til de potentielle kunder.

2018 er markedsføring på sociale medier som snapchat

Platformen til mikro-blogging

Du kan også markedsføre din virksomhed igennem Twitter. Dette sociale medie fungerer som en mikro-blog hjemmeside, hvor man kan dele egne og andres statusopdateringer (kaldet tweets). Twitter er, som mange andre medier, en platform hvor man kan følge personer eller #hashtags. Specielt brugen af #hashtags er et værktøj din virksomhed kan benytte for at nå ud til et større antal brugere. Herigennem kan virksomheden engagere følgere og kommentere på andre opslag der relaterer til virksomhedens følgere. Derudover er Twitter et medie, hvor budskaber spredes med lynets hast.

Vil du gerne øge synligheden og skabe mere opmærksomhed for din virksomhed? Ønsker du at få mere trafik fra købsparate kunder? Skal din næste kampagne tilpasses på tværs af kanalerne? Eller skal du blot bruge hjælp til at administrere dine virksomhedsprofiler på de sociale medier? Hos Apropos Bureau er vi specialister indenfor markedsføring på sociale medier. Vi kan hjælpe med at udarbejde en plan for hvordan din virksomhed kan benytte de sociale medier – uanset hvilket medie.

Annoncering på sociale medier

Markedsføring på sociale medier tager tid. Det handler om at skabe et fællesskab omkring virksomheden og dens produkter, services og ydelser, som kunderne ønsker at være en del af. Nøglen til succesfuld markedsføring på de sociale medier er, at kunne engagere sine følgere.

Brugen af de forskellige sociale medie kanaler gør, at din virksomhed kan levere jeres budskab på tværs af platforme. På daglig basis indsamles enorme mængde data, som kan bruges til at målrette din annoncering.

Annoncering på sociale medier er særligt egnet til at finde nye potentielle kunder, og skabe vedvarende relationer til kunderne. Som virksomhed skal du bruge de sociale medier til aktivt at interagere med dine kunder, før de starter deres købsrejse.

Det er vigtigt at målrette annoncer med et konkret mål for øje. Er der tale om at brande din virksomhed, kan du med fordel annoncere bredt, for at sprede budskabet og øge kendskabsgraden til din virksomhed. Vil du derimod gerne gøre opmærksom på et specielt produkt til et udvalgt segment, så anvender vi målrettet annoncering til tilpassede målgrupper.

Målret din annoncering

Fordi de sociale netværk samler store mængder brugeroplysninger, er vi hos Apropos Bureau i stand til at målrette markedsføring på sociale medier. Ofte segmenteres annoncer på baggrund af demografiske og geografiske variabler. Med sociale medier er der åbnet op for at dykke dybere ned i eksempelvis interesser og adfærdsmæssige metoder for målretning. De mest brugte målretningsmetoder er interessebaseret målretning, tilpasset målretning, lookalike målretning og remarketing.

Disse fire avancerede målretningsmetoder øger annoncens relevans for brugeren og gør annonceringen mere personlig.

Den interessebaserede målretning er en metode vi bruger for at ramme en målgruppe, baseret på deres selvrapporterede interesser, aktiviteter, færdigheder, beskæftigelse, andre grupper, etc. Man kan derfor målrette sin annonce mod brugere som har angivet at “biler” er deres interesse, eller gå i specifikke detaljer og målrette den efter et bestemt bilmærke. Denne form for annoncering tilbydes bl.a. af Facebook, Twitter og LinkedIn.

Tilpasset målretning anvendes for at sende budskaber, direkte målrettet mod brugere du i forvejen kender. Dette kan gøres ved at uploade lister med e-mails, telefonnumre, brugernavne, etc.På den måde rammer du brugere du ved har værdi for virksomheden. Dette værktøj har forskellige navne, alt efter platformen der benyttes, men Twitter kalder det Tailored Audiences, Facebook kalder sin Custom Audiences og her hos Apropos Bureau, kalder vi det tilpasset målgruppe.

Med lookalike målretning målrettes din annoncering til brugere der minder som dem, der allerede har værdi for virksomheden. Annonceringen baseres ud fra brugerens karakteristika, og finder andre brugere med samme træk. Denne type annoncering kan vi anvende både på Facebook og LinkedIn.

Ved remarketing målrettes annoncerne til de personer, der allerede har vist interesse for produktet eller virksomheden. Man kan med fordel benytte sig af remarketing til at lokke besøgende kunder tilbage til produktet eller til at minde dem om virksomheden.

Denne type annonce skal vises der hvor brugeren befinder sig. Remarketing bør derfor benyttes på Facebook men kan også anvendes på både Twitter og Instagram. Baseret på dine kunders behov og købsadfærd, kan du tilpasse tidsintervallet for hvornår den specifikke annonce skal præsenteres for kunden.

Den nye form for markedsføring på sociale medier

Medierne bugner med reklamer og annoncer, og markedsføring på sociale medier er blevet populært. En ny tilgang til at markedsføre sig på sociale medier, er det såkaldte “influencer marketing”. Her er der fokus på at bruge en rollemodel (en såkaldt ‘influent’), til at markedsføre virksomhedens budskab. En fordel ved at benytte sig af denne form for markedsføring, er at influenten ofte har bedre kendskab til sin målgruppe, end virksomheden. De er bedre til at skabe tillid til kunderne, og dette kan din virksomhed drage nytte af.

Du kan opnå flere fordele ved at benytte influencer marketing til at nå ud til din virksomheds målgruppe. Med denne form for markedsføring, åbner man op for et mere direkte og personligt salg til målgruppen. Der er også større chance for at budskabet spredes på organisk vis (uden at betale for annoncen).

Med en influent kan virksomheden skabe autentisk og mere troværdig omtale, da forbrugere vægter andre forbrugeres mening højt. Influencer marketing kan bl.a. benyttes til at brande virksomheden, øge salget, inspirere forbrugerne, promovering og at nå bestemte målgrupper.

Hvis man benytter sig af en influent, så skal du vælge en der repræsenterer din virksomhed, og afspejler jeres værdier. Man skal overlade kontrollen af budskabet til influenten, og det er vigtigt at de har frie tøjler til at kommunikere budskabet.

Skal du bruge hjælp til din markedsføring på sociale medier?

Har din virksomhed brug for hjælp til markedsføring på sociale medier? Skal I have optimeret jeres udtryk på de digitale kanaler, udviklet og designet nye bannere eller hjælp til administration og vedligeholdelse af alle platforme?

Hos Apropos Bureau kan vi hjælpe dig med markedsføring på sociale medier. Vi kan hjælpe med at udvikle og/eller optimere din markedsføringsstrategi og er med gennem hele udviklingsfasen. Vi kan også hjælpe fra den indledende proces, hvor formålet skal defineres, helt til implementering- og eksekvering.

Kontakt os her for en uforpligtende dialog om hvordan vi bedst kan hjælpe dig og din virksomhed med markedsføring på de sociale medier.