Skip to main content

Søgeordsanalyse

Lige meget om du er en nystartet eller en etableret virksomhed, er det altid vigtigt med en søgeordsanalyse . Du skal kende potentielle kunders adfærd, så du kan rette din markedsføring herefter. Det gøres ved en søgeordsanalyse af, hvilke søgeord der er relevante og rentable for dig at inddrage på din hjemmeside.

I Apropos Bureau tør vi godt kalde os selv for eksperter i SEO, som om noget også tager afsæt i en god søgeordsanalyse. Vi hjælper dig med at hjælpe dine kunder ind på din hjemmeside.

Se vores ydelse: Google SEO

kontakt

Find søgeord, som er passer til din ydelse eller dit produkt

Søgeord kan beskrives meget fint med et gammelt Einstein citat:

”Vi skal gøre tingene så simple som muligt – men ikke simplere”

Det samme gør sig gældende med valg og brug af de rigtige søgeord. Vi skal gøre vejen ind til jeres hjemmeside simpel for potentielle kunder ved netop at anvende de søgeord, som de selv bruger til at lede efter din type ydelse. Kundernes proces skal være simpel, men det bagvedliggende arbejde er knapt så simpelt. Søgeordene skal findes ud fra relevance, konkurrence og antallet af søgninger.

Med en skarp og gennemarbejdet søgeordsanalyse, der tager udgangspunkt i din virksomhed, hjælper vi dig med at gøre det simpelt for dine potentielle kunder at finde frem til dét, I du vil synliggøre.

Konkret kan vi opdele vores søgeordsanalyse i et par underkategorier, hvor alle selvfølgelig gennemarbejdes i samarbejde med dig:

1. Udarbejdelse af nøgleord

I samråd med dig får vi listet en række med søgeord, som kunne være relevant for din virksomhed. Hvis du er gartner, kunne det være: Gartner, gartnerarbejde, havearbejde, havepasning og mange, mange flere.

2. Søgeord på Google

Når vi i fællesskab har fundet mindst 10-20 ord og sætninger, som du mener er relevante i forhold til jeres produkt/service, så tager vi et kig på, om Google også mener, de er relevante. Vi indsætter alle ordene og sætningerne i et system, vi har tilkøbt. Her siger den så, hvor mange søgninger der er. Vi finder ud af, at der eksempelvis ikke er nogen, der søger på havepasning, hvorfor vi fravælger søgeordet. De resterende beholder vi lidt endnu: Gartner, gartnerarbejde, havearbejde. Derudover kommer systemet også med egne forslag – baseret på Googlesøgninger og relevance: Havemand, hjælp til havearbejde, havearbejde priser. Til sidst sætter vi også systemet til at kigge på lokale søgetermer, hvorfor vi også får: anlægsgartner aalborg. Derfor har vi pt. disse søgetermer tilbage:

  • Gartner
  • Gartnerarbejde
  • Havearbejde
  • Havemand
  • Hjælp til havearbejde
  • Havearbejde priser

3. Konkurrencen

Der er nogle søgeord, som er i høj kurs. Derfor udvælger vi de søgeord, der passer til dit produkt og ydelse, hvor du samtidig kan være konkurrencedygtig. Derfor fravælger vi eksempelvis søgeordet:

  • Gartner

Gartner har 3.000 månedlige søgninger og er samtidig et meget bredt søgeord. Dvs. at Google-brugere kan søge efter ordet af andre grunde, som ikke er relevant for dig. Det kan være, de søger efter hjælp i en helt andel landsdel. Det kan også være, at de søger efter ordets betydning. Det kan endda være, at de søger på ordet for at finde ud af, om de har stavet de korrekt.

Søgeordet vil stadig blive brugt, men vi vil ikke intensivere vores tid og ressourcer på søgeordet, men i stedet fokusere på de tilbageværende:

  • Gartnerarbejde
  • Havearbejde
  • Havemand
  • Hjælp til havearbejde
  • Havearbejde priser

Normalvis vil denne proces inddrage mange flere søgetermer, som opvejes og udvælges. En sidste faktor er også de lavthængende frugter. Hvis du eksempelvis allerede ligger på Googles side på: Gartnerarbejde i Nordjylland, vil vi helt sikkert starte med at aktivere selvsamme søgeord – selvom det muligvis har færre søgninger.

4. Brug af søgeordene

Hvis strategien er at komme højt på Google, skal din hjemmesides indhold være relevant. Vi hjælper dig med at blive selvstyrende i forhold til at anvende søgeord, men hvis du ønsker det, kan vi selvfølgelig også kontinuerligt håndtere brugen af dine søgeord og SEO.

5. Flere kunder eller justering

I sidste ende, vil søgeordsanalysen give mere synlighed og trafik ind til din hjemmeside, og det kan vi garantere sker, hvis du vælger os til at håndtere samme. Hvis dine søgeord ikke rammer helt plet og gør en forskel første gang, så ved vi lige nøjagtig hvorfor, grundet den data som medfølger i den hidtidige brug af søgeord. Derved kan vi hele tiden gør dine søgeord mere og mere effektive.

Apropos SEO analyse

Vi hjælper dig i lige præcis det omfang, du ønsker – fra vurdering af enkelte søgeord til en fuld SEO-analyse.

Apropos Bureau er exceptionelle inden for søgeordsanalyse og en fuldkommen SEO-analyse. Vi vil gerne hjælpe dig. Vores bedste søgeord må i den sammenhæng være Din ”Marketingafdeling”. Vi hjælper vores kunder som deres komplette marketingafdeling. Her kan vi enkelt hjælpe med Google SEO, men du kan også få hjælp til aktuelle messematerialer og løbende behov. Det bedste af det hele er, at du KUN betaler for den tid, du bruger månedligt, og du er aldrig bundet. Vi samarbejder måned for måned.

Hvis du vil tilbage til produktoversigten, kan du se alle produkterne her.

Få samlet dit marketingbehov i én marketingafdeling – uden bindinger

Se priser
FÅ ET TILBUD