Online Markedsføring

Få assistance til optimering af din virksomheds digitale markedsføring og online-aktiviteter, herunder analyse af hjemmesiden eller viden om konkurrenters onlineindsats. Skal det visuelle onlineudtryk opdateres, og kundeoplevelsen på din virksomheds hjemmeside optimeres, byder vi ind med vores kompetencer. For at skabe mere trafik på hjemmesiden, kan vi hjælpe med søgemaskineoptimering, samt lave analyser af indsatsområder og rapportering af resultater. Ikke nok med det. Vi kan desuden øge konverteringen af nye kunder, og optimere online-indsatsen gennem e-mail markedsføring.

Analyser
Vi udfører analyser af din virksomheds hjemmeside, og kan derudover også analysere konkurrenters online profil, hvilket bidrager med værdifuld indsigt. Vi sikrer gennem disse analyser, at kundeoplevelsen på din hjemmeside optimeres, og øger dermed værdien af din hjemmeside.

Planlægning og udvikling
Mangler du rådgivning til identificering og planlægning af indsatser, der forbedrer din virksomheds hjemmesides synlighed på søgemaskinerne, så står vi klar. Sammen kan vi styrke hjemmesidens såkaldte organiske trafik, og sørge for, at flere brugere klikker ind på hjemmesiden, så den fungerer mest optimalt og efter hensigten. Det gør vi bl.a. ved at bruge indsamlede data i en målrettet indsats. De forbedringer vi opnår i form af øget – og rigtig – trafik på hjemmesiden dokumenterer vi naturligvis.

Konverteringsoptimering
Én ting er at generere øget trafik på din hjemmeside. Det vigtigste er, at trafikken skaber værdi for din virksomhed. Vi kan assistere med at øge konvertering af den trafik, der genereres til hjemmesiden. Eller vi kan sikre, at du f.eks. opnår højere konvertering i kampagner, at du får målrettet indsamling af kontaktinfo etc. – alt efter, hvilken opgave du ønsker løst.

E-mail markedsføring
Når du kender dine kunder, opnår du de bedste resultater. Vi indsamler kundebedømmelser og varetager kundeundersøgelser. Ud fra disse data udarbejder vi e-mailkampagner, og håndterer udformning og udsendelse af nyhedsbreve. Alt sammen i samarbejde med din virksomhed og med udgangspunkt i virksomhedens ønsker.

Løft din virksomheds online aktiviteter til næste niveau, grib fat i Apropos Bureau.

Kontakt os her

Kontakt Info

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne (skal udfyldes)

Din besked

Optimér din online markedsføring

Hvordan håndterer du din online markedsføring? Udnytter du mulighederne, og tager du udfordringerne op? Markedsføring handler ikke kun om store budgetter, dyre PR-stunts, TV-reklamer eller avisannoncer. Alle virksomhedsstørrelser kan være med når der skal skabes opmærksomhed, branding og salg i dagens Danmark. Internettet har givet selv små virksomheder mulighed for at have fuld kontrol over deres online reklame og annoncering på online medier.

Vores virkelighed har gradvist bevæget sig over på online platforme og tilbyder her virksomheder uanede mængder af nye muligheder, når det kommer til at markedsføre sig på kreative og effektive måder.

Skab mere værdi med din online markedsføring

Online markedsføring er en bred betegnelse for markedsføring der foregår online. Online markedsføring strækker sig over emner som eks. søgemaskineoptimering, e-mail markedsføring, sociale medier, webanalyser, samt udvikling og optimering af hjemmeside. Målet er at promovere, brande eller sælge en virksomheds ydelser, services eller produkter gennem digitale kanaler.

Når du som virksomhed benytter dig af traditionel markedsføring, kan det være kompliceret at måle hvormange der reelt set bliver eksponeret for dine annoncer. Man kan altså ikke nødvendigvis direkte aflæse kampagners resultater i regnskabet eller måle den direkte effekt af dine avisannoncer eller TV-reklame. Det er gode kanaler til branding og skaber helt sikkert en uvurderlig synlighed for din virksomhed, men netop her er online markedsføring et godt supplement til de traditionelle kanaler. Ved at annoncere gennem online medier, kan du spore og måle den direkte effekt af din virksomheds resultater på den givne reklame. Du kan måle effekten af din markedsføring, gennem flere forskellige parametre (som du selv vælger), så resultaterne passer til din virksomheds succeskriterier.

Hvorfor online markedsføring?

Den digitale marketing strategi og din virksomheds online markedsføring er altafgørende for din virksomheds fremtidige success. Din virksomheds tilstedeværelse på Internettet er essentiel – det er der ingen tvivl om. Spørgsmålet der melder sig i dag er ikke hvorvidt din virksomhed bør være tilstede hvor kunderne gebærder sig, det er nærmere et spørgsmål om hvordan din virksomhed bør udnytte mulighederne.

Ifølge Danmarks Statistik, så har 94% af alle danskere computer- og internetadgang i hjemmet. Online medier og sociale platforme er blevet en del af danskernes hverdag. Vi er online på flere forskellige enheder både computer, mobil og tablets. Vi bruger nettet til at kommunikere, søge, handle og stort set alt derudover. Det betyder altså at dine kunder er digitale og online. Det er derfor vigtigt at du som virksomhed benytter denne stigende tendens og sørger for at din virksomhed er synlig online. På den måde optimerer du nemlig din mulighed for at udbrede kendskab til din virksomhed og jeres produkt/service.

Virksomheder har i dag mulighed for, meget præcist, at måle sine kundegruppers adfærd. Dette giver værdifuldt data for virksomheden og implementeres udnyttelsen af denne indsigt bliver det lettere at imødekomme kundernes efterspørgsel. Online markedsføring har yderligere den egenskab, at kunne ramme lige netop den enkelte virksomheds målgruppe – meget præcist og effektivt. Derved kan vi direkte måle og aflæse, hvorvidt din annonce generere overskud pr. investeret krone, og blandt andet teste og optimere annonceindhold i forhold til kundernes adfærd.

I forhold til traditionel markedsføring er der online langt flere kanaler, hvorpå man kan markedsføre sig. Det er også langt mere fleksibelt at annoncere online. Benytter man sig af online medier, kan man ændre sin medieplan fra dag til dag og dermed reagere hurtigt på den feedback og det data, virksomheden modtager fra kunderne.

Online markedsføring i Aalborg

Er online markedsføring nødvendigt?

Computeren og de sociale medier er i dag nogle af de bedste værktøjer til informationsdeling. På grund af internettet, har brugere nu mulighed for at søge på de services, tjenester, ydelser og/eller produkter, som de har brug for. Netop derfor bør din virksomhed fokusere på online markedsføring og sørge for det er en integreret del af markedsføringsstrategien – ellers risikeres det at tabe kampen om kunderne. Vil du gøre din virksomhed mere synlig, skaffe mere trafik til din hjemmeside eller generere mersalg, så kan online markedsføring hjælpe dig med at bruge data til at opnå dine målsætninger.

Herunder kan du læse mere om nogle af disciplinerne inden for online markedsføring. Hvis du vil vide mere om emnerne, eller vil finde ud af hvilke der har relevans for netop din virksomhed, så kontakt Apropos Bureau.

Et begreb du sikkert har hørt før, når det kommer til online markedsføring, er SEO (Search Engine Optimization). Det er også kendt som søgemaskineoptimering og er en markedsføringsform, der med den rette indsats kan få din virksomhed til at rangere højere på diverse søgemaskiner (som Google, Bing og Yahoo). Det er det vi kalder en organisk trafikkilde, der kan hjælpe din virksomhed til at få mere trafik til din side, når potentielle kunder søger efter at dække deres behov igennem søgemaskinerne.

Som supplement til søgemaskineoptimering bruges Google AdWords, som er et reklamesystem, der ligeledes viser din hjemmeside i søgeresultater – dog som betalt annoncering. Med denne form for online markedsføring, kan du øge sin virksomheds synlighed og nå ud til dine kunder de steder, på og de tidspunkter, de er online og aktivt leder efter services og produkter, som din virksomhed tilbyder. Ved hjælp af SEO og Google Adwords genereres ligeledes værdifuld data og indsigt, der er særligt brugbart til at tilpasse og optimere din virksomheds markedsføring, annoncering og online reklamer generelt.

De Sociale Medier er endnu et redskab der stadig bliver mere og mere effektive når det kommer til annoncering og målgruppesegmentering. Sociale medier giver forskellige muligheder for virksomheden og kan bl.a. benyttes til at eksponere kunder for virksomhedens produkter. Her kan du i øvrigt lære mere om sociale medier.

Siden 2010 har vi kunne benytte Remarketing, der fungere som en slags fangearme på en blæksprutte. Har en bruger været inde på din virksomheds hjemmeside, bevæger din virksomheds reklamer og annoncer sig efter den interesserede bruger, når vedkommende bevæger sig rundt på Internettet. Det giver din virksomhed en unik mulighed for at lave særlige annoncer til potentielle kunder, der allerede har besøgt din hjemmeside men måske ikke gennemførte et køb eller kontaktede jer i første omgang. Det har vist sig at være en særdeles omkostningseffektiv metode til at tiltrække nye kunder.

Et andet og vigtigt værktøj til online markedsføring, er webanalyse. Din hjemmeside samler dagligt data ind om dine kunder, som du bør bruge og lære af i din markedsføring for at effektivisere og optimere efter kundernes adfærd. Med værdifulde værktøjer (som eksempelvis Google Analytics) kan du modtage detaljeret statistik over besøgende brugeres adfærd. Med en grundig og detaljeret webanalyse, kan din virksomhed indsamle værdifuldt data, der kan være med at at skabe en bedre forståelse af dine kunders ageren online.

Du ved helt sikkert hvad en e-mail er – og den er bestemt stadig et effektivt værktøj til at skabe og ikke mindst holde kontakten til dine kunder. Dette er direkte markedsføring, der hjælper din virksomhed med at styrke båndet til kunden og skabe tillid til produktet. Særligt er e-mail markedsføring effektivt til at opbygge kundeloyalitet, eller skabe kendskab og genkendelighed til din virksomhed og jeres produkt. Med denne form for direkte markedsføring, henvender du dig til dine kunder, kan direkte målrette dine budskaber med forskellige mailkampagner eller eksempelvis indsamle værdifuld indsigt igennem kundeundersøgelser.

Brugt et digitalt bureau til din online markedsføring

Online markedsføring udgør i dag en af de mest centrale dele af direkte markedsføring. Det dækker over en lang række forskellige markedsførings discipliner, der alle foregår online. For virksomheder handler det om at forstå deres kundesegment og deres valgte position online. På den måde, kan man lettere målrette sine annoncer til den udvalgte målgruppe.

En effektiv eksekvering af online markedsføring stiller store krav til din virksomhed. Du kan med fordel benytte dig af et digitalt bureau, hvis du har brug for ekstern hjælp til din online markedsføring. Det kan være komplekst at få fuld valuta for pengene i markedsføringsbudgettet, men med online markedsføring kan du måle effekten af de enkelte initiativer. Hvis du oplever det er uoverskueligt for din virksomhed, at beherske alle de forskellige muligheder og discipliner der findes som du kan drage nytte af online, så bør du overveje ekstern sparring eller assistance. For at sikre din virksomheds succes med online markedsføring, er der behov for dygtige og veluddannede tekstforfattere, programmører, designere og udviklere. Et digitalt bureau har styr på alle disciplinerne og ved præcist hvordan der, udfra din virksomheds behov, opnåes de mest effektive resultater.

Styrk din online markedsføring med Apropos Bureau

Apropos Bureau er et digitalt bureau med speciale i online markedsføring og effektiv reklame. Som specialister besidder vi den nyeste viden indenfor online reklame og online markedsføring generelt. Vi kan sikre din virksomhed effektiv online markedsføring og endda uden det koster dig kassen. Som din digitale bureau samarbejdspartner kan Apropos Bureau hjælpe din virksomhed med alle typer opgaver, både hvis din virksomheds mål er branding og direkte salg. Vi stiller vores ekspertise til rådighed med et team der er nøje tilpasset din virksomheds ønsker og behov. Du kan bruge os til alle typer af online markedsføringsopgaver. Vi tilbyder at hjælpe din virksomhed med at skabe mere trafik til din hjemmeside, optimering af salgskanaler, indsamle kunde e-mails, direkte markedsføring og meget andet!

Overvejer du at optimere din online markedsføring, så tag kontakt til os. Vi tilbyder en uforpligtende snak om dine muligheder for online markedsføring.