Reklamekampagner

Udvikling af nye kampagner kan være en ordentlig mundfuld for en virksomhed. Vi laver kampagner og hjælper med planlægning og eksekvering, som matcher virksomhedens målsætninger.

Kreative oplæg
Skal du have udviklet kreative oplæg, står vi klar. Vi er eksperter i udvikling af forskellige print- og online kampagner. Skal kampagnen kombineres med reklamefilm eller radiospots, leverer vi manuskript og udfører kampagnen. Vi laver slogans og assisterer i forbindelse med pressehåndtering. Kreative oplæg udvikles både som enkelt opgave eller på tværs af forskellige kanaler, alt efter virksomhedens behov.

Planlægning og udvikling
Har din virksomhed brug for vejledning og rådgivning ift. at lægge kampagneplaner eller årsplan for virksomhedens markedsføring, kan vi sammen varetage hele processen. Vi leverer detaljeret planlægning og tilpasser relevant grafisk materiale til den enkelte kampagneplan.

Eksekvering
At overskue det, at indhente tilbud på diverse markedsføringsmaterialer, kan være en omfangsrig og ressourcekrævende opgave. Vi tilbyder totalløsninger, hvor vi varetager alt lige fra planlægning af nye kampagner til eksekvering af kampagnerne. Inkluderet i vores totalløsninger varetager vi også leverandørkontakt, og sikrer, at din virksomhed får det optimale udbytte af kampagnen.

Vi leverer uanset omfang. Lad os komme med et kreativt oplæg, eller brug os som virksomhedspartner, der leverer totalløsninger – og følger dem til dørs.

Kontakt os her

Kontakt Info

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne (skal udfyldes)

Din besked

Reklamekampagner gavner din virksomhed

Det vrimler med reklamekampagner. Vi ser kampagner på tværs af forskellige medier. Nogle kampagner er endda så effektive, at du husker dem flere år efter. Men udvikling af reklamekampagner kan være en uoverskuelig process for virksomheden. Hvor skal man starte? Hvilke markedsføringsmaterialer skal man benytte sig af og hvilke medier er mest relevant i forhold til indholdet?

Mange kampagner kobles ofte med en kalenderdag eller er tilpasset en bestemt højtid eller sæson. Kampagnerne bliver udarbejdet og tilpasset kundernes behov og ønsker.

Er der udsigter til at vejret skifter, så begynder butikkernes varesortiment ligeledes at skifte, hvilket betyder at der reklameres for nye produkter. Der vil også været et spring i kampagner op til kalenderdage, såsom Valentins- eller Morsdag. Kampagner kan også fokusere på kommende udsalg.

Hvad er en reklamekampagne?

En reklamekampagne består af en række aktiviteter, man som virksomhed gerne vil gennemføre over for en gruppe af modtagere. De vil typisk være udsendt på flere forskellige medier (serie kampagner) men kan også forekomme på et enkelt medie (enkle kampagner). De kan være forskellige i form og medier, og som virksomhed kan man bl.a. benytte sig af reklamefilm, radioreklame, nyhedsmails, sociale medier og alternativ markedsføring til sine reklamekampagner.

Kampagner vil ofte fokusere på et gennemgående tema, som f.eks. et nyt produkt eller udsalg. Men de kan også tilrettelægges efter et bestemt segment, f.eks. hundeejere. Varigheden på kampagner kan variere, og nogle reklamer kører få gange mens andre kan køre flere år.

Hos Apropos Bureau tilbyder vi at hjælpe din virksomhed med alle former for reklamekampagner. Med udgangspunkt i virksomhedens specifikke behov og målsætning, udvikler og designer vi kampagner, og hjælper med planlægning og eksekvering af dem. Som kreativt bureau er vi eksperter i udviklingen af forskellige print- og online kampagner.

reklamekampagner i Aalborg

Tilpasset din virksomheds behov

Hvis en kampagne skal lykkes, skal din virksomhed have en klar og realistisk målsætning. Det er vigtigt at opstille mål, der er mulige at opfylde via den pågældende kampagne.

Et kampagnemål handler om den konkrete ændring, virksomheden ønsker at opnå gennem de forskellige aktiviteter. Der er op til flere forskellige slags mål. Nogle virksomheder fokuserer på at øge kendskabet til et bestemt produkt eller en vare. Der fokuseres ikke på at kunden nødvendigvis køber varen, men de skal have kendskab til det, altså branding.

Andre virksomheder fokuserer på præference, og på at få en given målgruppe får større præference for enten en virksomhed eller et produkt. Virksomheder kan også fokusere på holdning eller image. Hvis dette er målet, så ønsker man at målgruppen har en bestemt følelse med produktet. Dette kan f.eks. ofte ses i reklamefilm om økologi. Ved et image-mål, er der fokus på at opretholde eller forbedre virksomhedens (eller et produkts) image.

Kampagner kan selvfølgelig også fokusere på at øge virksomhedens omsætning og salg.

Sammen arbejder vi hos Apropos Bureau med at målrette din virksomheds kampagne, til det ønskede mål. Vi kan tilbyde vejledning og rådgivning ift. at lægge kampagneplaner eller årsplan for din virksomheds markedsføring. Vi kan levere tilpasset grafisk materiale, som understøtter dit mål.

Målrettet kampagner er effektive kampagner!

Det er vigtigt at have et (eller flere) klare mål for din reklamekampagne. Når målene er identificeret, er det vigtigt at have følgende delelementer med i overvejelserne omkring kampagneaktiviteten.

Emnet/temaet skal være aktuelt for kunderne. Effektive og målrettede kampagner fokuserer på noget, der i forvejen fylder i kundernes hverdag eller bevidsthed. Hvis kunderne skal have interesse i projektet eller produktet, er aktualitet og timing vigtigt. Det gælder altså om at lave en kampagne der har relevans for virksomhedens kunder. Virksomheder kan med fordel gøre brug af tidens tendenser.

Kampagnen skal være kreative og nytænkende, for at fange kundernes opmærksomhed. Det gælder om at skille sig positivt ud fra mængden og det handler om at kunderne husker dine reklamer. Det er dog stadig vigtigt at kreativiteten i kampagnen, er tilpasset din virksomhed (eller produktet) og jeres værdier.

Skal du have udviklet en kreativ idé, så kan du med fordel benytte dig af et kreativt bureau. Hos Apropos Bureau er vi eksperter i udvikling og design af forskellige print- og online kampagner. Vi udvikler kreative oplæg, både som enkelt opgave eller som en del af en serie.

Sammenhæng imellem kampagner, der udvikles i en serie, er vigtig for at skabe en strømlinet kommunikation. Der bør fokuseres på en rød tråd gennem de forskellige aktiviteter, som benyttes under kampagnen. Kunderne skal altså kunne se og forstå, at disse aktiviteter er den del af den samme kampagne. Ligeledes skal de kunne se at denne kampagne er en del af din virksomhed og dermed også kunne genkende jer i initiativerne.

Desuden er det essentielt at overveje, hvorvidt kampagnen er tilpasset din virksomheds strategi, profil og værdigrundlag. Herunder hvordan kampagnen skal støtte op om jeres aktiviteter og opstillede målsætninger? Hvordan ønskes det at kunderne genkender din virksomhed i den specifikke kampagne? Det gælder om at igangsætte initiativer, der giver kunderne en positiv association mellem kampagne og virksomhed for at opnå de bedste resultater.

Reklamekampagner på tværs af medier

Som virksomhed, kan du benytte flere medier i dine kampagner. Det er vigtigt at der er synergi mellem dine offline og online kampagner. Man bør altid kunne følge den røde tråd – uanset hvilket medie der bliver benyttet.

Din kampagne kan tilpasses reklamefilm, fysiske trykte medier og digitale medier, alt efter hvor dine kunder befinder sig. Din kampagne florerer altså på forskellige medier, der er med til at styrke budskabet. Kampagnen skal i denne forstand udvikles til at kunne blive benyttet på forskellige medier! Det er ikke nok at kampagnen er tilstede på medierne, den skal være tilpasset det enkelte medie, så budskabet i kampagnen nemt afkodes af kunden – det gør kampagnen effektiv på det enkelte medie!

Fordele ved at kombinere medier

Det kan være en fordel at kombinere forskellige medier i én kampagne. På den måde, sikrer du at din virksomhed opnår fuld synlighed i forhold til jeres målgruppe og/eller segment. Nogle forskellige medier man eksempelvis kan kombinere og benytte i én reklamekampagne er plakater, reklamefilm, radioreklame, hjemmeside bannere og Facebook.

Ved at kombinere brugen af medier, opnår du større potentiale for at nå din målgruppe. Det giver din virksomhed større mulighed for at kommunikere budskabet til målgruppen.

Det er dog vigtigt at man benytter de forskellige medier, på den måde de er bedst egnet. Mediernes styrke skal benyttes til at kommunikere din kampagne så effektivt som muligt. Benytter du interaktive medier, som bannere, giver det mening at lade kunderne interagere mere med kampagnen. Reklamefilm kan også være en del af virksomhedens kampagne, men er mindre interagerende med kunderne.

Ved at kende til mediernes funktion og målgruppe, opnås i højere grad at din kampagne fungerer på tværs af medierne.

Skal du bruge hjælpe?

Din virksomhed kan med fordel drage nytte af et eksternt, kreativt bureau, når det kommer til reklamekampagner. At udvikle og designe reklamekampagner kan være tidskrævende og uoverskueligt.

Hos Apropos Bureau er vi eksperter! Vi leverer løsninger – uanset omfang. Udvikling og eksekvering af integrerede informations- og reklamekampagner, er en del af vores speciale. Når vi udvikler kampagner, er vi med fra start til slut og sørger for at følge opgaven til dørs.

Vi har, som et professionelt bureau, værktøjskassen fuld af metoder og teknikker til at nå ud til netop din målgruppe, med jeres budskab. Sammen kan vi sikre veludførte kampagner der har din virksomhed eller dit produkt i fokus.

Har du brug for kreative ideer til dine reklamekampagner? Kontakt os her for at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med reklamekampagner.