Visuel identitet & grafisk design

Visuel identitet og udtryk er afgørende for resultatet af ethvert reklamefremstød. Vi tilbyder et bredt udvalg af kompetencer og indsatsområder, for at løfte virksomhedens visuelle identitet. Har du brug for hjælp til opgaver indenfor grafisk design, varetager vi altid opgaven ud fra dit konkrete behov. Skal virksomhedens logo have et nyt design eller udtrykket justeres, assisterer og udvikler vi ud fra virksomhedens profil og målsætning. Vi er eksperter i totalløsninger til retail og udvikler også grafik til online markedsføring.

Grafisk design
Inden for grafisk design er der utallige muligheder for at styrke din virksomheds visuelle identitet. Vi klarer alt fra rentegning til opsætning og design af annoncer, plakater, brochure, flyers, visitkort eller kuverter og brevpapir. Skal du bruge præsentationer til intern og ekstern brug er vi også leveringsdygtige. Mangler du skilte, bannere, plakater, roll-ups, beachflag eller bilreklamer varetager vi udvikling heraf og leverer totalløsninger. Fortæl os hvad du mangler i din markedsføring, og vi leverer – kun fantasien sætter grænser.

Logo
Skal virksomheden brandes med nyt logo, hjælper vi med udvikling og design af et professionelt udtryk tilpasset virksomhedens profil. For at sikre virksomhedens udtryk, hvis der igangsættes markedsføring gennem tredjepart, kan vi også udarbejde designmanualer.

Retail
Sælges virksomhedens produkter i retail, hjælper vi med udvikling af POS materialer. Vi er eksperter i design og udvikling af skilte, elipser, bannere, hyldesvirper og displays, så virksomhedens produkter er iøjnefaldende for slutkunden. Vi leverer totalløsninger, og laver også emballage tilpasset virksomhedens behov.

Online
Har du brug for reklame til diverse online medier, leverer vi grafik og bannerreklamer. Vi udvikler reklame, der er tilpasset din virksomheds specifikke behov, og der er ingen begrænsninger på vores udbud af grafisk design.

Få mest muligt ud af markedsføringsbudgettet ved at styrke virksomhedens visuelle identitet. Kontakt os endelig, vi er klar til at hjælpe med design af nyt salgsfremmende reklame til din markedsføring.

Kontakt os her

Kontakt Info

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne (skal udfyldes)

Din besked

Visuel identitet er vigtig for virksomheden

Grafisk identitet eller visuel identitet handler ikke bare om at have et godt logo. Visuel identitet er et gennemgående brandingværktøj, der afspejler virksomhedens værdier og personlighed. En visuel identitet kan derfor beskrives som virksomhedens ansigt udadtil og din virksomhed er, hvad omverdenen ser.

Vi lægger mærke til alt vi går forbi! Måske ikke bevidst, men underbevidstheden opfanger reklameartikler og gemmer det i vores hukommelse. Men selvom grafisk reklame opfanges ubevidst, betyder det ikke at den opfanges ukritisk.

Det gælder derfor om at skille sig positivt ud fra mængden. Det er vigtigt at kunder bemærker virksomheden, og husker den som et godt og professionelt brand. Grafisk og visuel identitet er vigtige elementer når det kommer til at skabe tillid og genkendelighed blandt kunderne.

Alle virksomheder har en visuel identitet. Men det store spørgsmål er, om din virksomhed er bevidst om sin, og bruger den strategisk til at kommunikere med omverdenen?

Hvad er visuel identitet?

Visuel identitet består af de grafiske elementer som en virksomhed anvender i deres skriftlige kommunikation med omverdenen. Dette er elementer som logo, valg af farver, skrifttype (typografi) og font, grafisk stil og design. I din grafiske kommunikation er det vigtigt at synliggøre din virksomheds unikke karakteristika.

Disse elementer er en kommunikationsmetode, der kan formidle information om virksomheden, til kunderne – uden nødvendigvis at bruge ord!

En rød tråd gennem de ovennævnte elementer, sikrer en gennemarbejdet og veludført grafisk identitet. Strategien skal kunne fremvise din virksomheds karakteristika og adskille den fra andre.

Et grafisk designbureau kan hjælpe dig og din virksomhed med at benytte visuel identitet som et stærkt værktøj til branding og markedsføring. Et veludført reklame design signalerer professionalisme til omverdenen og stærk grafisk kommunikation får din virksomhed til at skinne igennem.

Visuel identitet på reklameartikler

Den grafiske identitet er den røde tråd som binder virksomhedens kommunikation sammen. Det er derfor vigtigt at der er fokus på et sammenhængende, gennemarbejdet og veludført grafisk design, der inkorporeres både online, i trykte medier og på fysiske reklameartikler.

Overordnet set består den visuelle identitet af fem vigtige elementer; logo, skrifttype/typografi (og font), farvepallette, grafisk stil og billeder.

Reklameartikler i Aalborg

Vigtige elementer i grafisk kommunikation

Dit logo er en vigtig del af virksomhedens visuelle identitet. Dette er nemlig det, som dine kunder ser og (forhåbentligt) genkender. Et logo afspejler virksomhedens personlige signatur, og unikke identitet. Det er derfor vigtigt at dette stemmer overens med virksomhedens værdier. Man skal være opmærksom på, at et logo skal kunne benyttes både online og offline.

Valg af farver har også stor betydning for virksomhedens visuelle identitet. Farver er ofte forbundet med forskellige symbolikker, og der findes et utal af artikler om farvepsykologi. Med det rette valg af farver, kan virksomheden påvirke omverdenens opfattelse af virksomheden.

Skrifttyper og fonte er helt grundlæggende designelementer, som også spiller ind på den generelle opfattelse af virksomhedens professionalisme. Skrifttyper har et individuelt formsprog og har, ligesom farver, stor betydning for hvordan din virksomhed opfattes. Det er derfor vigtigt at vælge en skrifttype og font, som er letlæselig og som kunderne genkender og associerer med din virksomhed. Benytter virksomheden sig af et meget professionelt og akademisk sprog, bør dette også være gennemgående i al grafisk kommunikation – både på hjemmesiden og reklameartikler, men også i f.eks. statusopdateringer på sociale medier.

Din grafiske stil og valg af billeder, er designelementer som er vigtige i alle reklameartikler. Det er vigtigt at den grafiske stil er ens på alle platforme og at dit valg af billeder afspejler netop det din virksomhed står for og/eller sælger. Billedmateriale er ofte det første der lægges mærket til, når man lander på en hjemmeside, eller som man ser på et reklameskilt.

Designmanual sikrer en stærk grafisk identitet

Din hjemmeside meget vigtigt for din virksomheds visuelle identitet. Logo, skrifttyper og farver skal gå igen på hjemmesiden og det er vigtigt at designet skaber et sammenhængende og genkendeligt udtryk.

Det er også vigtigt at din visuelle identitet går igen på dine reklameartikler. Hvis det er muligt, så benyt til hver en tid virksomhedens skrifttype og farve til reklamer. Dette gælder reklame plakater, reklame på bil, reklameskilte, men i særdeleshed også annoncer i tryk og på internettet.

En stærk visuel identitet er karakteriseret ved at være sammenhængende, unikt og genkendeligt. Det kan derfor være vigtigt at benytte sig af en designmanual. En designmanual er en fil, der fortæller virksomhedens medarbejdere, hvordan de skal bruge forskellige elementer i den visuelle identitet. Det er altså en slags regel- og guidehåndbog. Dette kan være opslag over hvilken skrifttype der skal benyttes, hvilke farver der harmonerer med hjemmesiden, eller hvilket logo der benyttes.

Reklameartikler – både online og offline

Som virksomhed skal du have styr på din visuelle identitet – lige fra hvordan dit logo ser ud, din skrift, farve og grafik på din website til sociale medier og diverse annoncer. Det er også vigtigt at dine reklame plakater, skilte, bannere, bilreklamer og POS materiale er i overensstemmelse med din designmanual.

Det behøves ikke være dyrt at benytte et ekstern grafisk design bureau til at strømline dine reklameartikler.

Hos Apropos Bureau kan vi hjælpe dig med alle opgaver indenfor grafisk reklame og design. Vi tilbyder rentegning, opsætning og design af annoncer, plakater, brochurer, flyers, visitkort, kuverter og brevpapir – alt sammen med fokus på sammenhængen i din visuelle identitet. Vi kan også hjælpe med at implementere din grafiske identitet online, bl.a. via grafik og bannerreklamer.

Visuel identitet i Aalborg

Har din virksomhed styr på sin visuelle identitet?

Din virksomhed bedømmes hele tiden på det synlige grafiske design og dermed også den visuelle identitet. Der bedømmes på de materialer, virksomheden sender ud, logoet på hjemmesiden, plakaterne og de online bannere. Der bør være en klar sammenhæng mellem alle reklame elementerne da dette signalerer professionalisme.

Det er vigtigt at anvende en designmanual, for hvordan den visuelle identitet skal være. Dette sikre at virksomhedens identitet er ens på alle dets reklameartikler. Således kan man sikre at reklameartikler der benyttes online, ligner materialerne der benyttes til eksternt og internt brug – eksempelvis præsentationer.

Der findes mange forskellige muligheder for at styrke netop din virksomheds visuelle design. Opgaver kan strække sig fra rentegning af logo, til opsætning og design af annoncer, plakater, brochurer, flyers og visitkort. Også på de sociale medier, er det vigtigt at det visuelle design videreføres, og at den er tilpasset virksomhedens profil og udtryk.

Visuel identitet gennem veludført grafisk design

Hos Apropos Bureau har vi indgående kendskab og erfaring med udvikling af visuel identitet og grafisk design. Som grafisk design bureau, kan vi sammen med din virksomhed, arbejde målrettet med at skabe rammerne for jeres visuelle identitet.
I tæt samarbejde, identificerer vi jeres personlighed og værdier, og interagerer disse i et unik design, som du kan benytte dig af via din grafiske kommunikation.

Som reklamebureau, kan vi hjælpe med at skabe harmoni mellem virksomhedens udtryk og identitet. Vi skaber sammen et helhedsindtryk der stemmer overens med den grafiske identitet og virksomhedens DNA.

Sammen kan vi sikrer, skabe eller udvikle på jeres unikke visuelle identitet. Med afsætning i virksomhedens ønsker, profil og målsætning, skaber vi den røde tråd i det visuelle udtryk. Hvad end det drejer sig om at skabe, forny eller forandre, designer og udvikler vi analoge og digitale løsninger ud fra jeres behov. Ved at udarbejde en klar og sammenhængende visuel identitet, skaber vi værdi for dig og din virksomhed.

Kontakt os her for at høre nærmere om mulighederne for udvikling af en unik gennemgående, visuel identitet til netop din virksomhed.