Google SEO – Vil du have topplaceringer?
Google SEO får din virksomhed øverst i Google-søgningerne. Det giver vedvarende og værdifuld trafik til din hjemmeside.
Vi har siden 2017 hjulpet masser af brancher øverst på Googles med strategiske SEO-tekster og tekniske færdigheder i Google SEO.
Hvad er fordelene ved Google SEO?
✓ Bliv #1 på Google og få 30% af alle søgninger
✓ Få kontinuerlig trafik – uden at bruge annoncekroner
✓ Øg kendskabsgraden til din virksomhed og jeres ydelser
Hvordan hjælper vi vores kunder med Google SEO?
Vi sørger for, at vores kunder bliver fundet af den rigtige målgruppe og ligger #1 på ønskede søgeord.
- Teknisk gør vi Google opmærksom på hjemmesiden.
- Tekstuelt skriver vi SEO-tekster, der indeholder alle de rigtige søgeord.
- Administrativt sporer vi over 200 søgeord og optimerer indsatsen løbende.
Høje Google-placeringer kommer ikke over natten, men stiger støt. Det er en langvarig proces, der til gengæld giver langvarig synlighed og trafik.
Google SEO for begyndere: sådan bliver din hjemmeside synlig på Google
Google SEO er en metode, man kan bruge til at rangere højere på Googles resultater ved søgning på bestemte søgeord. Men hvad kan SEO egentlig gøre for din hjemmeside?
Som virksomhedsejer eller marketingansvarlig er det ikke altid let at beslutte, hvordan marketingbudgettet skal fordeles. Hvor du skal placere budgettet kommer også helt an på, hvilken virksomhed du har, og hvad dit mål med marketingindsatsen er. Mens betalte annoncer er effektive metoder til at skabe her-og-nu salg, kan en grundig Google SEO-indsats skabe længerevarende resultater for forholdsvist få penge.
I denne artikel dykker vi ned i, hvad Google SEO er, og hvordan det fungerer. Måske kan du endda blive klogere på, om det er noget for dig og din virksomhed.
Hvad er søgemaskineoptimering?
Google SEO, eller søgemaskineoptimering, er en metode, der bruges til at forbedre synligheden af en hjemmeside på søgemaskiner som Google. Når du søger efter noget online, vil søgemaskinerne vise en liste over de resultater, som de mener er mest relevante for din søgning. Søgemaskineoptimering handler om at optimere din hjemmeside, så den rangerer højere på denne liste og dermed får mere af trafikken.
For mange virksomheder og hjemmesider er det afgørende for antallet af salg eller leads at være synlige på nettet. Jo højere din hjemmeside rangerer i søgeresultaterne, desto større er chancen for, at folk kigger på den. Søgemaskineoptimering kan føre til flere besøgende, flere potentielle kunder og dermed øget indtjening.
Hvordan fungerer SEO?
Google bruger komplekse algoritmer til at bestemme, hvilke sider der skal vises øverst i søgeresultaterne. Den nøjagtige formel er faktisk hemmeligt, men man kender dog mange af de faktorer, der påvirker rangeringen:
Indholdskvalitet
Google ønsker at vise det mest relevante og nyttige indhold til brugerne. Derfor belønner de sider med informativt, engagerende og originalt indhold.
Søgeord
Søgeordene er de ord eller sætninger, som indtastes i søgefeltet. Ved at inkludere relevante søgeord i dit indhold, titler og metatitler, kan du hjælpe google med at forstå, hvad din side handler om.
Brugeroplevelse
Google vurderer også, hvor brugervenlig din hjemmeside er. Her spiller faktorer som indlæsningshastighed, mobilvenlighed og struktur en rolle for, hvor højt din side rangerer.
Linkbuilding
Både interne links (links fra én side på din hjemmeside til en anden) og eksterne links (links fra andre hjemmesider til din side) er vigtige for Google SEO. Eksterne links, især fra pålidelige og relevante sider, kan forbedre din hjemmesides troværdighed.
Forstå dine besøgende
Før du begynder optimeringen af din hjemmeside, er det vigtigt at forstå, hvad dine potentielle besøgende søger efter. Du kan bruge værktøjer som Google Keyword Planner (gratis med firmaprofil) )eller Ahrefs til at finde de populære søgeord inden for din niche. De rigtige søgeord er afgørende, fordi de hjælper dig med at finde frem til de ord og sætninger, dine målgrupper bruger, når de søger efter information, produkter eller ydelser, som du udbyder.
Skab kvalitetsindhold
Når du har fundet de rigtige søgeord, er du klar til at gå i gang med at skabe kvalitetsindhold, der svarer på brugernes spørgsmål og løser deres problemer. Det kan være blogindlæg, artikler, videoer eller infografikker. Det er vigtigt at inkorporere dine nøgleord naturligt i teksten, men undgå at overfylde dit indhold med søgeord, da det modsat kan straffe din rangering. Kvalitetsindhold er informativt, engagerende og originalt, og det opfordrer brugerne til at blive længere på din hjemmeside og interagere med dit indhold.
Sørg for optimering af hjemmeside
For at opnå højere rangeringer på Google, er optimering af hjemmeside vigtigt. Både fordi Google analyserer din hjemmeside, men også fordi en høj Google-placering oftest kun bliver til et salg, hvis brugeroplevelsen inde på hjemmesiden også er god.
En hurtig hjemmeside forbedrer brugeroplevelsen og kan øge din rangering. Ligeledes er mobilvenlighed også vigtigt, da flere og flere søger fra mobile enheder. Du kan sørge for at din hjemmeside er mobilvenlig ved at bruge responsivt design. Desuden bør du have en klar og logisk navigationsstruktur, som hjælper dine besøgende med at finde, hvad de leder efter, og hjælper Google med at indeksere dit indhold.
Du kan også sørge for optimering af hjemmeside ved at optimere på de tekniske aspekter af din hjemmeside. Se blandt andet på meta tags, hvor du bør inkludere relevante nøgleord i dine sidetitler og metabeskrivelser. De hjælper Google med at forstå indholdet på din side. Sørg også for, at dine URLs er korte og beskrivende. For eksempel er “www.dinhjemmeside.dk/forside” bedre end “www.dinhjemmeside.dk/sid=12345”. Alt-tekster til billederne på din hjemmeside er også vigtige, da de hjælper søgemaskinerne med at forstå, hvad billederne indeholder.
Hvorfor er SEO smart?
Er du fortsat i tvivl om, hvorvidt en investering i Google SEO kan betale sig for din hjemmeside? Nedenfor har vi listet fordelene ved en god Google SEO-indsats.
Øget Synlighed
Ved at rangere højere i søgeresultaterne øger du chancerne for, at folk finder og besøger din hjemmeside. Den øgede synlighed vil højst sandsynligt føre til flere salg eller leads.
Omkostningseffektiv markedsføring
I modsætning til betalte annoncer, der stopper med at generere trafik, så snart du holder op med at betale, kan godt SEO-arbejde fortsætte med at give resultater over lang tid.
Bedre brugeroplevelse
Mange af de faktorer, der forbedrer din SEO, såsom hurtig indlæsningshastighed og god mobiloplevelse, forbedrer også brugeroplevelsen. Hvis du generelt har brug for at optimere din hjemmeside, anbefaler vi dig at se nærmere på de hjemmesider, vi tidligere har lavet.
Troværdighed
Høje placeringer i søgeresultaterne kan give potentielle kunder en følelse af, at din hjemmeside udstråler autoritet og troværdighed.
En kontinuerlig proces
Google SEO-optimering er ikke en engangsopgave. På trods af at en god indsats kan fortsætte med at generere trafik efter den indledende indsats, ændrer Googles algoritmer sig konstant, og konkurrencen ændrer sig. Derfor er det vigtigt at overvåge din hjemmesides ydeevne og tilpasse dine SEO-indsatser efter behov.
For at analysere og justere din hjemmeside og SEO-indsats, kan du bruge værktøjer som Google Analytics og Google Search Console til at overvåge din trafik og se, hvilke søgeord der fører besøgende til din side. Analyser dine besøgendes adfærd for at finde ud af, hvad der fungerer, og hvor der er plads til forbedringer.
Hvad kan vi gøre for dig?
SEO kan virke kompliceret, men ved at fokusere på kvalitetsindhold, teknisk optimering og en god brugeroplevelse kan du skabe en stærk online tilstedeværelse, der tiltrækker og fastholder besøgende.
Hvis du vil overlade ansvaret for din Google-placering til de professionelle, og selv fokusere på din kerneforretning, så er du kommet til det rette sted! Hos Apropos Bureau er vi eksperter i at fremstille SEO-venlige hjemmesider og dertilhørende SEO-tekster, der får din virksomhed øverst på Google.
Kontakt os for at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din hjemmeside.
Vil du vide mere?
Kontakt os i dag
Lars Marco Andersen
Udviklingsdirektør