Branding og brand kan i danske øre lyde som et bål med flammer, der spreder sig – og det kan det egentlig også godt være. Branding handler dog ikke blot om ukontrolleret at antænde en ildebrand, der rammer alt og alle, men omhandler i højere grad om at få lavet et solidt bål og holde liv i en ild, som varmer præcis de mennesker, du vil varme.
Større virksomheder som Coca Cola spytter reklamer ud til højre og venstre, og de må siges at have masser af tændvæske og en kæmpe brændeovn.
Andre må nøjes med at slå to sten sammen i håb om en lille gnist – ”men hør’ lige her”, det kan stadig lade sig gøre at få gang i bålet. Og når endelig ilden er tændt, er der ingen begrænsninger for, hvor lang tid bålet kan brænde, hvor stort dit bål kan blive og hvor meget det kan sprede sig. Dine flammer kan blive mindst lige så store som andres. Det handler altså bare om at få antændt bålet og holde det ved lige.
Det er her, vi i Apropos Bureau kommer ind i billedet. Du er muligvis ikke selv Robinson Crusoe indenfor markedsføring og branding-strategi, men det er vi – og vi hjælper dig gerne med at få antændt dit ‘branding-bål’ til en menneskelig pris.