Remarketing
Re-klame, Re-search, Re-branding og nu Remarketing. Vi kan i branchen tydeligvis godt lide det med RE, og det er der en særlig grund til. Når ‘re’ sættes foran et ord, skal det forstås som en re-aktion på noget. Med remarketing, er ‘re’ i så fald en re-minder.
I Apropos Bureau hjælper vi dig med at “reminde” dine potentielle kunder om, at de jo lige så godt kan fuldføre købet eller lignende, nu de tidligere har vist interesse for samme.
Remarketing er en optimering af en online kunderejse
Med optimering af en online kunderejse, menes der, at remarketing handler om at guide allerede interesserede leads tilbage til produktet eller ydelsen, som de tidligere har udvist interesse for på din hjemmeside.
“Hvis Niklas tidligere har kigget på de sneakers, du sælger online, er det et meget klart signal om, at Niklas i et eller andet omfang må være interesseret i et par sneakers”.
“Og når Niklas nu alligevel har været inde på en af dine produkter eller ydelser, er det vel oplagt at sende en lille reminder, der gør ham opmærksom på, at han nu kan få 10% rabat på produktet”.
Forskellige medier kan bruges til at få synlighed, skabe trafik og til sidst lave remarketing, der henvender sig tidligere besøgende.
Remarketing kan hurtigt komme til at lyde som den irriterende sælger, der ikke kan forstå, at du ikke vil købe noget! Sådan er det bare ikke, hvis du burger remarketing rigtigt.
I Apropos Bureau har vi fokus på at hjælpe dig med en annonce-strategi, som er skarp, relevant og som motiverer kunder fremfor at skræmme dem.
Remarketing, retargeting og relevans
Remarketing er målrettede annoncer, som drives via Google og Facebook, hvor sidstnævnte bare kalder det retargeting.
I Apropos Bureau hjælper vi dig med fremstille og anvende remarketing – retargeting, så det kun er relevante annoncer, som rammer relevante besøgende på relevante medier.
Ved brug af værktøjer fra Google og Facebook er det netop muligt at liste, hvilken form for adfærd dine besøgende skal kategoriseres ud fra. Du kan lave flere lister, som alene eller kombineret kan tiltrække de rigtige kunder tilbage til din hjemmeside.
Forud for remarketing er altid en online annonceringsstrategi. Uden data kan du ikke bruge remarketing. Vi er nødt til at vide, hvem der er interesseret, og hvem der er relevante kunder. Det gør vi typisk ved tre trin i din annoncering.
1) Skab synlighed – “råb højt” via annoncering sociale medier og Google Display – og se, hvem der viser interesse
2) Kvalificer, hvem der er relevante og udarbejd annoncer, som skal lede dem ind på hjemmeside.
3) Brug remarketing og retargeting til at få dine leads tilbage på siden for at foretage en handling.
Muligheder er mange og kombinationerne ligeså. Det er en udfordring at få de forskellige medier til at arbejde sammen. Det er det stykke arbejde, vi hjælper dig med, så dine annoncekroner giver det største afkast.
Der er ingen grund til at kaste fisken tilbage i havet! Få hjælp af en marketing-haj.
Nu du er nået hertil – så er der måske andre produkter, du kunne være interesseret i at læse mere om? Andre har bl.a. været interesseret i: Online Markedsføring, Facebook Annoncering og Søgemaskineoptimering
Hvis du vil tilbage til produktoversigten kan du se alle produkterne her.
Vil du vide mere?
Kontakt os i dag
Lars Marco Andersen
Udviklingsdirektør