Linkbuilding

Byg broer, og lad trafikken føre kunderne i din retning med en stærk strategi for linkbuilding.

Linkbuilding er en svær disciplin, da det kræver megen kendskab om diverse medier, muligheder og indflydelsesrige links.

Apropos Bureau hjælper dig med at få nyttige, relevante og mange links, som direkte giver din hjemmeside mere opmærksomhed, og indirekte får din hjemmeside højere placeret på Google-søgningerne.

Hvad er linkbuilding?

Ja, hvad er linkbuilding helt præcis? Linkbuilding er henvisninger fra andres hjemmesider til din hjemmeside.

Det er vigtigt, at de links og henvisninger du får, er relevant i forhold til det indhold, som du udbyder. Vi bliver i bro-metaforen: Forestil dig, at du som rejsende ønsker at køre til San Francisco, hvor du tager Golden Gate Bridge for at nå derhen. Dårlig linkbuilding svarer til, at du på vej over broen finder ud af, at du er havnet på Lillebæltsbroen og er på vej mod Fyn. Selvom Fyn er fin vil vi påstå, at du hurtigt vender skuden igen og kører den anden vej. På samme måde vil irrelevante links være dårlig eksponering for din hjemmeside. Links, der ikke giver mening, gør også, at personen kører tilbage over broen med det samme igen. Det giver en stor ‘bounce rate’. Bounce rate er en indikation for, at mange springer hurtigt væk fra din hjemmeside igen, så snart de har besøgt siden. En høj bounce rate er lig med mange, “der springer væk”.

Dine links skal være relevante

Men hvad er linkbuilding så, når vi snakker relevante links? Hvis din virksomhed sælger boligtilbehør, ville det være relevant at få en anbefaling eller henvisning i et boligmagasin eller fra indretnings-bloggere på YouTube.

I Apropos Bureau hjælper vi dig med en linkbuildingstrategi: Vi fremfinder rigtige og relevante links-sider, vi etablerer dine links på andres medier og installerer interne links på din egen hjemmeside.

Led trafikken den rigtige vej og kontakt os i dag.

SEO links – links der får din hjemmeside højt på Google

SEO links er linkbuilding, som fremmer din placering på Google. Derfor er det igen ekstra vigtigt, at dine links er relevante, så besøgende bliver hængende på din hjemmeside.

De hidtidige beskrevne links har taget udgangspunkt i ekstern linkbuilding, hvor brugeren dirigeres ind på din hjemmeside fra andre medier. SEO links kan dog også være interne links. Det kan eksempelvis være brugen af dette link til vores anden underside: SEO, som du trykker på, fordi du ikke ved, hvad vi taler om, når vi siger SEO.

“Det er altså links, som navigerer brugeren rundt på din hjemmeside.

I forhold til SEO links (at nå højt på Google), er det essentielt med relevante links fra andre (eksterne) samt interne links på din egen side. Det er det fordi, det for Google er en forsikring og validering om, at dit indhold er nyttigt for den søgning, brugeren har indtastet på Google. Google bruger eksempelvis bounce rate til at undersøge din sides relevans for deres brugere. Google ved godt, at de mange tilbagespring højst sandsynligt betyder, at dine besøgende på din hjemmeside ikke finder det, de ønsker på din hjemmeside. Derfor nedprioriterer Google hjemmesider med en høj bounce rate (læs mere om Googles definition af bounce rate) ← Apropos ekstern linkbuilding.

Broafgifter i linkbuilding?

Linkbuilding koster nødvendigvis ikke noget. Det handler det om at vælge de rigtige broer og skaffe de rigtige links. Helt simplificeret kan dit indhold selvfølgelig være så godt og eftertragtet for andre, at du automatisk får en masse links. Det er bare ikke altid tilfældet, og derfor kræver det en effektiv linkbuildingstrategi, som vi i Apropos Bureau kan hjælpe dig med.

Du kan også købe dig til links, hvilket giver dig hurtig eksponering og en blåstempling af Google. Denne type linkbuildingstrategi er selvfølgelig noget, du skal investere en smule i. Alt det skal vi nok drøfte med dig, når du kontakter os. Tag fat i os, og hør nærmere om, hvordan vi kan bygge broen til flere eksponeringer og højere placeringer på Google. Vi giver dig smæk for skillingen og garanterer høj kvalitet fra et professionelt marketingbureau.

Hvis du vil tilbage til produktoversigten, kan du se alle produkterne her.

Vil du vide mere?
Kontakt os i dag

Lars Marco Andersen

Udviklingsdirektør