Nyt logo i Apropos Bureau

Nyt logo

Har du bemærket, at Apropos Bureau har fået nyt logo?

Henover julen gennemgik Apropos Bureau en lille make-over, og vi er stadig i gang med de sidste småting.

3 af de markante ændringer

1) Vi har lanceret en ny hjemmeside
2) Vi er nu udelukkende en marketingafdeling
3) Vi har fået nyt logo

Opdatering af bomærke

Vores bomærke i logoet har altid symboliseret, at vi er den mindre cirkel (os) i den større cirkel (virksomheden). Vores marketingafdeling er en vigtig brik i puslespillet, som passer perfekt ind i form og format. Den del går igen i vores nye logo, hvor den mindre os-cirkel er bevaret, mens virksomheds-cirklen er blevet til en trekant. Sammen dannes et A (Apropos Bureau). Foruden vores navn skal A’et også eftergive to andre væsentlige dimensioner. A’et er en pil opad, der viser, at vi sigter mod toppen sammen med vores kunder. A’et er også en del af den digitale maps-markør, der viser, at vi hører til i Aalborg.

Less is more – det gælder også nyt logodesign

Ja, du kan nok fornemme, at vi trods et forholdsvis simpelt bomærke har lagt energi i at finde frem til det helt rigtige logodesign. Én af de opjusteringer vi ønskede i vores nye logo var, at det netop skulle være ekstra let at tyde – Et A for Apropos Bureau. Vores vartegn er gennemsigtighed, så derfor skal vores logo også være utvetydigt.

Med tidligere logo (cirklen i cirklen) skulle det ofte versioneres i flere varianter, alt efter om det skulle bruges til website, skilt, annoncering eller noget helt fjerde. Teksten i logoet kunne eksempelvis være svær at tyde, hvis logo-pladsen var meget lille. Med vores nye logo har vi fået en variant, som fremstår tydeligt – i alle henseender – ét A – vores A

Mere end et bomærke

Et nyt logo er naturligvis mere end blot dets bomærke. Vi har også fået ny logo-font. Derudover har vi til dels bibeholdt farven, men fornyet den en smule. Før havde vi en mere lyserød farve. I det nye logo har farven fået en stærkere nuance af rød med en fin graduering.

Efter flere år i branchen er vi nu veletablerede, og det mener vi også, at vores farve skal være. Derfor er den nye farvevariant mere varm, stærk og seriøs.

Helt overordnet har vi i Apropos Bureau startet et nyt kapitel, hvor vi står stærkere end nogensinde før. Vi ved 100%, hvem vi er, hvem vores kunder er og hvad vi vil. Derfor skulle vi have et nyt logo – til de nye tider.

  • Vil du vide mere om farver, så tag et kig på denne artikel fra arkivet. Det samme gælder, hvis du vil vide mere om typografi – så se her.

Relateret

Google Analytics-konverteringer omdøbes

Konverteringer på Google Analytics har fået nyt navn. Læs mere om det nye navn og årsagen til Googles ændring.
Børsen gazelle brev

Apropos Bureau: Børsen Gazelle 2023

Børsen Gazelle 2023. Vi er stolte af at annoncere, at vi er kåret til Børsen Gazelle 2023 – Læs alt om kåringen og vores tanker om samme.

Apropos Bureau: Vores A-hold anno 2023

Vi er glade for at kunne introducere vores stærke A-hold for 2023 her hos Apropos Bureau. Vores rejse begyndte i 2017, og vi er stadig dedikerede til at levere markedsføring i øjenhøjde