Facebook Annoncering

Facebook annoncering

Facebook Annoncering er ikke til at komme udenom, når vi snakker online markedsføring. Det er relativt simpelt at starte Facebook Annoncering, men hvis du gør det uden omtanke, et solidt for- og efterarbejde og uden et specifikt mål, kan dine annoncekroner også hurtigt være spildte.

I Apropos Bureau påtager os gerne hele processen og sørger for, at dine annoncekroner konverterer til mere trafik og flere kunder. Vi sørger for, at du henvender dig til den rigtige målgruppe, på den rigtige måde og får den rigtige effekt. I samarbejde med dig udarbejder vi en strategi for Facebook Annoncering, der understøtter dine ønsker, dit budget og dit målsætning.

kontakt

Hvorfor er annoncering på Facebook vigtigt?

Det korte svar er, at annoncering på Facebook er relevant, fordi alle bruger Facebook, hvorfor dine kunder med stor sandsynlighed også gør det. Det er der de befinder sig, og der de har tid – og er modtagelige – for den information, du vil give.

Vi tager os tid til at forstå og sætte os ind i dig og din forretning. På den måde får vi et større kendskab til målsætning, kunder og vision, hvilket er det bedste udgangspunkt forud for annoncering på Facebook.

Data og viden

Vi er datadrevne. Når vi arbejder med Facebook Annoncering, arbejder vi altid med data. Enten har du allerede data og viden, der fortæller os noget om dine besøgende – dine kunder – eller også bruger vi Facebook til at få vigtig viden, der løbende kan optimere annoncerne.

Apropos Bureau udarbejder en strategi og køreplan for din Facebook Annoncering

Som sagt kræver det et stort forarbejde, hvis du ikke vil skyde forkert i din Facebook Annoncering. Det forarbejde påtager vi os gerne i samarbejde med dig og din virksomhed. Vi besvarer sammen spørgsmål som:

· Hvad er formålet med din annonce?
· Hvem er din målgruppe?
· Hvilket budget skal du regne med?
· Hvilken ROAS (udbytte) vil du kunne få?
· Hvor skal modtagerne navigeres hen?
· Hvilken effekt har din annonce?

Mediemix og annonceplan

Facebook Annoncering er virkelig godt, men det er endnu bedre, hvis vi kan bruge Facebook som en del af en samlet annonceringsplan. Oftest opdeler vi online annoncering i tre stadier:

  1. Brandkendskab og synlighed
  2. Kvalificering og trafik
  3. Trafik og konvertering

Eksempelvis kan vi starte med at aktivere annoncering på Facebook. Vi bruger mediet til at “råbe højt” om jeres brand og tegner os et billede af, hvem der viser interesse i jer og jeres service/produkt. Dernæst kan vi bruge Google Annoncering til at få denne målgruppe navigeret ind på hjemmesiden. Herefter kan vi ikke aktivere retargeting-annoncer (Facebook Annoncering), som henvender sig til tidligere besøgende på hjemmesiden. Her er formålet konvertering – vi skal have de tidligere besøge til at færdiggøre en handel, ringe jer op eller foretage en hel tredje handling.

Mere end annoncering

Vi hjælper med al slags markedsføring og annoncering er just en bid af kagen. Har du lyst til at bruge mere energi på Facebook, kan vi også assistere med kontinuerlig branding og etablering af din forretning på Facebook.

Anderledes hjælper vi dig også med at forstå mediet og være selvstyrende, så du fremadrettet selv kan lave effektive annoncer og navigere rundt i Facebooks mange muligheder – vi hjælper dig med lige nøjagtig det, du har brug for.

Nu du er nået hertil – så er der måske andre produkter, du kunne være interesseret i at læse mere om? Andre har bl.a. været interesseret i: Søgemaskineoptimering, Branding, Hjemmeside Design og Google AdWords.

Hvis du vil tilbage til produktoversigten, kan du se alle produkterne her

Få samlet dit marketingbehov i én marketingafdeling – uden bindinger

Se priser