Lokal markedsføring handler om at være tilstede i nærområdet. Hvis du har et pizzeria i en lille jysk landsby med 1.000 indbyggere, er det derfor ikke nær så kraftfuldt at skyde med sporadiske annoncer på de sociale medier eller lignende. Det kan derimod være mere givende at reklamere de rigtige steder i lokalsamfundet, hvilket effektivt kan gøres via offline markedsføring.
I forhold til offline annoncering har pizzeriaet ingen vinding i at annoncere i landsdækkende aviser, men bør i stedet fokusere på byens ugeavis. Har du anderledes en tøjbutik, kunne et specialdesignet reklameflag være vejviseren, som tillokker forbikørende fra flere kilometers afstand. Har du en grønthandler, skal du have skilte, brochurer, beachflag eller lignende som med et professionelt design illustrerer, at du ikke bare sælger æbler og artiskokker, men at du rent faktisk har byens bedste råvarer.
Det er simpelt og kommer igen ned til læresætningen om, at du ikke får meget ud af at gøre som alle andre, hvorfor professionelle briller på din lokale offline markedsføring er yderst relevant. Triviel markedsføring kan blive en dyr fornøjelse og gøre dine råvarer knapt så friske. Lad Apropos Bureau være jeres foretrukne offline bureau-partner. Så vil jeres ydelser fremstå lige så friske, som de grøntsager I sælger. Høst frugten af offline markedsføring i dag, og giv os et kald.