Apropos Bureau kan hjælpe med reklamekampagner i form af:
- Google-Annoncering
- Facebook-Annoncering
- Avisannoncer
- Sociale Medier
- Udendørs Reklame
Og en sammenfletning af det hele. Fortæl os om dine tanker vedrørende reklamekampagner, så kan vi sende dig et oplæg med muligheder, idéer og priser.
Én samarbejdspartner – Én totalløsning
Med Apropos Bureau som jeres ”kampagne-partner” får I en totalløsning og totalleverandør.
På baggrund af data og kreative idéer konceptualiserer vi jeres reklamekampagner. I samråd med jer lægger vi en strategi og en samlet kampagneplan, som sikrer, at jeres reklamekampagner får den rigtige effekt, på den rigtige målgruppe, med de rigtige midler og gennem de rigtige medier.
En god reklamekampagne skal indeholde:
– Et klart formål
– En skarp strategi
– En god idé
– Et gennemsigtigt budskab
– En decideret primær målgruppe
– En rød tråd på tværs af medierne
– En viden om marketing-muligheder
Det opnår I ved:
– At opstille realistiske, men dristige del- og hovedmål.
– At få grundlagt en detaljeret strategi for alle jeres kampagne-indsatser.
– At tænke ud af boksen og bruge en synergi af mediernes uomgængelige muligheder.
– At optimere jeres visuelle identitet med professionel grafisk design: Skab blikfang og genkendelighed.
– At segmentere primære og sekundære målgrupper inden kampagne-lancering.
– At fastholde en rød tråd på tværs af medierne ved et gennemgående udtryk, der stemmer overens med jeres brand og ydelse.
– At adskille jer fra konkurrenterne!
Som samarbejdspartner kan vi assistere jer fra udformning af kampagneindhold til opnåelse af de opstillede krav.
Den gode idé til en reklamekampagne er altafgørende
Det vigtigste med en reklamekampagne er, at den er iøjnefaldende og skiller sig ud fra mængden.
I får lige smøren igen:
En god reklamekampagne – er en god idé!
En god idé – er en sammensmeltning af kreativitet og professionalisme.
Kreativitet og professionalisme er – Apropos Bureau.
En reklamekampagne skal håndteres med omhu og professionalisme, så den virker og motiverer potentielle kunder. Det hjælper ikke med uigennemtænkt “pang og lir”. Det kan modsat skræmme mere end at tillokke nye kunder. Samtidig skal jeres kampagner adskille sig fra konkurrenterne, hvilket er nemmere sagt end gjort.
Apropos Bureau er et marketingbureau, som er sammensat af garvede reklamefolk og nyudklækkede marketingsspecialister. Derfor får I en bureaupartner, som har erfaring og ved, hvad der skal til for at skabe effektive reklamekampagner. I får en bureaupartner, som samtidig ved alt om nye tendenser og nye metoder, hvorpå kreative og anderledes kampagner kan lanceres og effektiviseres!
I er nødt til at adskille jer, men på en sober måde, hvor I stadig holder fast i jeres værdier og brand. Det kan være svært at få det hele til at spille sammen, hvorfor det er relevant at inddrage en professionel partner til at udvikle brikkerne og samle puslespillet.
Den røde tråd
Den røde tråd er nærmest et lige så vigtigt som idéen selv.
- Der er nødt til at være en rød tråd mellem jeres brand og reklamekampagnen.
- Der skal være en rød tråd mellem de forskellige medier, hvor kampagnen eksponeres.
- Der skal være en visuel rød tråd i jeres markedsføringsindsatser.
“I skal efterleve samme udtryk I jeres trykte kampagner, såvel som jeres digitale kampagner. I skal dog have in mente, at den enkelte reklamekampagne ikke trivielt skal kopieres på tværs af medierne, men skal tilpasses til det enkelte medies muligheder. Potentielle kunder skal ikke være i tvivl om, at det er samme brand, som står bag Facebook-annoncen og radioreklamen såvel som skiltet på butiksgavlen.
Informativ og kreativ
Med en rød tråd bliver jeres reklamekampagner lige så informerende, som de bliver kreative og særprægede. Tænk på følgende scenarie:
Din virksomhed sælger verdens letteste løbesko. I har derfor fået produceret en gennemtænkt reklamefilm, hvor I illustrerer, at skoen falder langsommere til jorden end en fjer. Samme fjer – der nu illustrerer skoens lethed – får I ligeledes trykt på et flag med form og design som en fjer, hvorefter I tager den med til næste weekends maratonløb. På jeres Google Display-annoncer kan det ses, hvordan flere fjer svæver let ned på jeres logo og sko. Annonce-linket fører ind til direkte køb af skoen på jeres hjemmeside.
På et par lette (vægt/gram) flyers skriver I: “Bliv let som en fjer med X-sko”
Og så kunne vi… og så kunne vi… Hovedet står aldrig helt stille på et marketingbureau. Heldigvis kan vi også finde ud af at føre idéerne ud i livet via professionelle marketing-ydelser.
Okay, der blev i ovenstående tænkt meget ud af boksen, men pointen er, at der skal være en god idé og en rød tråd mellem brand, produkt, medie og målgruppe. Yderligere skal jeres kampagne udfoldes og tilpasses til de enkelte mediers muligheder.
Apropos Bureau er både et offline- og online marketingbureau, fordi vi ser en kæmpe fordel i at kombinere medierne og dermed få det optimale ud af jeres reklamekampagner.
Gode idéer svæver ikke lige så let som en fjer og kræver altså, at du kender mulighederne i de forskellige medier – og det gør vi!
De forskellige mediers muligheder til en reklamekampagne
Vi lægger stor vægt på at opnå synergi i reklamekampagner ved at krydse medierne for at opnå det mest effektive og optimale udbytte. Derfor udformer vi også reklamekampagner, som er tilpasset til de forskellige mediekanaler – både online og offline. Eksempelvis blev det med førnævnte sko-kampagne illustreret, at der er stor forskel på, hvordan kampagnen udfoldes på de forskellige medier.
Online reklamekampagner
Med online reklamekampagner er der også meget at holde styr på. Det handler om at kende mediernes muligheder og målgruppens adfærd. Online kan vi udarbejde reklamekampagner ud fra en trakt med 3 trin:
1) STADIE – BRANDKENDSKAB OG SYNLIGHED
– Sociale Medier annoncering, Google Display
2) STADIE – KVALIFICERING OG TRAFIK
– Sociale Medier annoncering, Google Søgning, Facebook-opslag, Instagram-opslag, Linkedin-Opslag
3) STADIE – TRAFIK OG KONVERTERING
– Re-targeting og Re-marketing (betalt via sociale medier og Google)//E-mail-marketing m.m.
Med viden og erfaring indenfor de forskellige medier og dertil muligheder kan vi lægge en komplet strategi – fra idé til eksekvering. Vi følger løbende data og resultater, så vi ligeledes løbende kan optimere reklamekampagnerne.
– Vi “udnytter” mediernes muligheder.
Der er ufattelig mange muligheder, og det handler alt sammen om, hvad der giver mening ift. jeres brand og ydelse. Med vores fokus på både online og offline markedsføring, holder vi alle døre åbne, så der ikke er nogen begrænsning for, hvordan din reklamekampagne kan udfoldes og eksekveres.
Det er vigtigt at understrege, at det hele i første omgang handler om budget, mål og konkurrence. Der er stor forskel på, om formålet er at brande jeres virksomhed – eller sælge jeres produkt.
Ydelserne der fremmer gode reklamekampagner
Den gode idé, den røde tråd og et medie-samspil kan fremstå lidt abstrakt. Derfor får I her et mere håndgribeligt overblik over selve ydelserne, som indgår i udviklingen af gode og skarpe reklamekampagner.
Idéen
Den røde tråd
Mediesamspil
Annoncering
Apropos reklamekampagner
Apropos Bureau fører jeres markedsføring til dørs – fra idé til eksekvering. Tag kontakt til os i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe netop jeres virksomhed. Der er ingen opgaver, som er for store eller små, og vi “bonner” jer ikke for et kaffemøde, en opringning eller en hyggelig nordjysk snak.
Lad os lære jer at kende, så vi allerede nu kan sætte hovederne i blød og udtænke en skræddersyet, effektiv og professionel reklamekampagne.
Vil du vide mere?
Kontakt os i dag
Lars Marco Andersen
Udviklingsdirektør