Den røde tråd
Den røde tråd er nærmest et lige så vigtigt som idéen selv.
- Der er nødt til at være en rød tråd mellem jeres brand og reklamekampagnen.
- Der skal være en rød tråd mellem de forskellige medier, hvor kampagnen eksponeres.
- Der skal være en visuel rød tråd i jeres markedsføringsindsatser.
“I skal efterleve samme udtryk I jeres trykte kampagner, såvel som jeres digitale kampagner. I skal dog have in mente, at den enkelte reklamekampagne ikke trivielt skal kopieres på tværs af medierne, men skal tilpasses til det enkelte medies muligheder. Potentielle kunder skal ikke være i tvivl om, at det er samme brand, som står bag Facebook-annoncen og radioreklamen såvel som skiltet på butiksgavlen.
Informativ og kreativ
Med en rød tråd bliver jeres reklamekampagner lige så informerende, som de bliver kreative og særprægede. Tænk på følgende scenarie:
Din virksomhed sælger verdens letteste løbesko. I har derfor fået produceret en gennemtænkt reklamefilm, hvor I illustrerer, at skoen falder langsommere til jorden end en fjer. Samme fjer – der nu illustrerer skoens lethed – får I ligeledes trykt på et flag med form og design som en fjer, hvorefter I tager den med til næste weekends maratonløb. På jeres Google Display-annoncer kan det ses, hvordan flere fjer svæver let ned på jeres logo og sko. Annonce-linket fører ind til direkte køb af skoen på jeres hjemmeside.
På et par lette (vægt/gram) flyers skriver I: “Bliv let som en fjer med X-sko”
Og så kunne vi… og så kunne vi… Hovedet står aldrig helt stille på et marketingbureau. Heldigvis kan vi også finde ud af at føre idéerne ud i livet via professionelle marketing-ydelser.
Okay, der blev i ovenstående tænkt meget ud af boksen, men pointen er, at der skal være en god idé og en rød tråd mellem brand, produkt, medie og målgruppe. Yderligere skal jeres kampagne udfoldes og tilpasses til de enkelte mediers muligheder.
Apropos Bureau er både et offline- og online marketingbureau, fordi vi ser en kæmpe fordel i at kombinere medierne og dermed få det optimale ud af jeres reklamekampagner.
Gode idéer svæver ikke lige så let som en fjer og kræver altså, at du kender mulighederne i de forskellige medier – og det gør vi!