5 tips til email marketing – gå fra spam til guld i indbakken

5 tips til email marketing - gå fra spam til guld i indbakken - 5 tips til nyhedsbrev

5 hurtige tips til Email Marketing

Går du også og drømmer om flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev, åbninger af dine mails og klik på dine tilbud? Så er du landet det helt rigtige sted – vi giver her fem hurtige tips til at gå fra at være spam til guld i indbakken.

1. Giv modtageren et tilbud, de ikke kan takke nej til

På bedste nordjyske facon skal du komme med et godt tilbud – det er med til at samle mails ind i databasen. Tilbuddet skal være attraktivt nok til, at folk er villige til at give deres mail for at få fat i det.

Eksempler på forskellige tilbud:

  • En e-bog eller en online video med tips eller nyttig viden inden for branchen.
  • En rabatkupon. For eksempel at give 20% rabat på deres første ordre.
  • En månedlig lodtrækning om et gavekort til din butik.

2. Send personlige mails

Hvis du har navne på din mailliste, er det en god idé at personliggøre dine mails. Brug navnene i emnefeltet eller i selve mailen, og dine modtagere vil føle sig lidt ekstra specielle. En anden måde at gøre en mail personlig på er at sende en lille påmindelse, hvis de har kigget på et specifikt produkt. Påmindelsen kan med fordel indeholde et godt tilbud på produktet.

3. Gør emnet fængende

Din mail kan hurtig drukne blandt mange andres, hvis den ikke skiller sig ud. Derfor skal emnet fange opmærksomhed, og det kan gøres ved blandt andet at tilføje en nødvendighed eller tidsbegrænsning.

Eksempler på emner:

  • Skynd dig ned i butikken i denne weekend
  • 20% kun i dag
  • Ophørsudsalg – kun i dag

Emner såsom “sidste nyt fra os” og “ugentlig opdatering” skal undgås, da de bliver for generiske og uinteressante.

4. Send værdifuldt indhold

Du kender det måske selv – du har tilmeldt dig et nyhedsbrev, der bare bliver ved med at sende mails, der egentlig ikke interesserer dig, i tide og utide. Det er ikke farligt at sende mails flere gange om ugen, hvis blot indholdet er værdifuldt for modtageren. At enkelte modtagere afmelder sig er ikke noget problem, så længe du får flere tilmeldninger end afmeldninger. Så længe modtagerne føler, at de får noget ud af at være tilmeldt.

5. Tænk mobil-først

Ifølge statistikken vil over halvdelen af dine modtagere åbne dine mails på telefonen. Derfor skal brugeroplevelsen også optimeres ved at have tilpasset dine mails til telefonen. Store billeder og lange tekster er et no-go. Modtageren skal smertefrit kunne scrolle ned i din mail, uden at være tvunget til at scrolle vertikalt.

BONUSRUNDEN: Mål resultater og justér

Når du har været i gang med din email marketing kampagne i noget tid, for eksempel efter 10 sendte mails til listen, så skal du måle på dine resultater. Hvad virkede bedst – hvad blev klikket mest på i mailen, hvilke tilbud blev taget mest i brug og så videre. Statistikker er til for at guide dig til justeringer, som skal optimere dit udbytte.

Vi håber, at du nu er blevet lidt klogere på do’s and don’ts i email marketing. Du er mere end velkommen til atkontakte os, hvis du har brug for hjælp til din email marketing.