· Af Kenth Thomsen – Digital Analysespecialist, Apropos Bureau
Begå ikke samme fejl som dine konkurrenter
Mange virksomheder skruer ned for annonceringen hen over sommerferien. Det betyder, at konkurrencen om at få eksponeringerne falder, hvilket videre betyder, at det bliver billigere at annoncere. Vi har været inde og analysere på vores kunders priser på annonceringen, og det er tydeligt at se, at priserne er faldet her i starten af sommerferien. Det betyder, at man som virksomhed kan få mere ud af annoncekronerne.
Lige nu ser sommer-billedet sådan her ud:
❌ Priserne pr. konvertering stiger i flere tilfælde
✅ Priserne er faldet i pris pr. 1.000 eksponering
✅ priserne er faldet i pris pr. klik
Hvad betyder det for dig?
Mange vælger fejlagtigt at slukke eller skrue ned for annonceringen i sommerperioden. Det skal du ikke. I stedet for at slukke eller skrue ned for annonceringen, er det nu, du skal flytte noget budget over i toppen af salgstragten. Priserne er som sagt faldet i pris pr 1.000 eksponering og pris pr. klik, og derfor er det nærliggende at fokusere mere på awareness i sommeren. Så kan du altid høste frugterne senere, hvor den samlede CPA forhåbentlig falder.
Det er et lille tip, som kan give dig et stort udbytte i en ellers stille sommerperiode.