Hvordan skal du annoncere i sommerperioden?

sommerannoncering· Af Kenth Thomsen – Digital Analysespecialist, Apropos Bureau

Begå ikke samme fejl som dine konkurrenter

Mange virksomheder skruer ned for annonceringen hen over sommerferien. Det betyder, at konkurrencen om at få eksponeringerne falder, hvilket videre betyder, at det bliver billigere at annoncere. Vi har været inde og analysere på vores kunders priser på annonceringen, og det er tydeligt at se, at priserne er faldet her i starten af sommerferien. Det betyder, at man som virksomhed kan få mere ud af annoncekronerne.

Lige nu ser sommer-billedet sådan her ud:

❌ Priserne pr. konvertering stiger i flere tilfælde
✅ Priserne er faldet i pris pr. 1.000 eksponering
✅ priserne er faldet i pris pr. klik

Hvad betyder det for dig?

Mange vælger fejlagtigt at slukke eller skrue ned for annonceringen i sommerperioden. Det skal du ikke. I stedet for at slukke eller skrue ned for annonceringen, er det nu, du skal flytte noget budget over i toppen af salgstragten. Priserne er som sagt faldet i pris pr 1.000 eksponering og pris pr. klik, og derfor er det nærliggende at fokusere mere på awareness i sommeren. Så kan du altid høste frugterne senere, hvor den samlede CPA forhåbentlig falder.

Det er et lille tip, som kan give dig et stort udbytte i en ellers stille sommerperiode. 

Relateret

gratis linkedin-covers

Hent 20 gratis LinkedIn-covers

Mangler du et LinkedIn-cover til din profil? Vi har designet 20 LinkedIn-covers, som du kvit og frit kan downloade. Se dem her →
Nyttige-links

21 nyttige links i 2021

Find 21 nyttige links, som hjælper til » Grafik » Tekst » Web » Salg » Alle links kan bruges af virksomheder og private - OG de er gratis.
5 gode genveje til tekstforfatteren

5 gode genveje i 2020

Her er 5 gode genveje til tekstforfattereb » Fjern formatering » tæl ord » skift fane » find emojis » åbn sidste vindue - Se genvejene