Januar 2021

100% Ekstern Marketingafdeling.

Vi gik ind i bureauets 4. år med en masse erfaring i bagagen. Vi besluttede, at tiden nu var moden til udelukkende at blive en marketingafdeling for faste kunder.

Derfor blev alle vores ydelser og pakkeløsninger kogt ned til én samlet ydelse: Ekstern Marketingafdeling.

Vi cementerede forskellen ved at lancere en ny hjemmeside, der skulle stemme overens med vores identitet anno 2021.

Derudover forstærkede vi i samme omgang teamet med en ny WordPress-specialist: Tobias N. Christensen.

September 2020

To nye ansatte.

I september 2020 kunne bureauet for første gang byde velkommen til to nye ansatte på én gang.

Flere kunder betød, at vi havde brug for flere hænder. Derfor var ansættelsen et tegn på, at vi havde lykkedes med at skabe værdi for mange virksomheder. Det var et stolt øjeblik.

Jens Ulsøe tiltrådte som Digital Marketing Specialist, og Lisa Sørensen blev ny grafiker i bureauet.

December 2019

Nye lokaler på Vesterbro 21A.

1. december 2019 kunne vi for første gange fejre jul på Vesterbro.

Apropos Bureau havde dermed udviklet sig fra at være en spirende idé til en sund forretning i hjertet af Aalborg.

Vi havde vemodigt sagt farvel til alle minderne fra vores loftlokaler for at gå en ny fremtid i møde på Vesterbro 21A.

1. januar 2020 fejrede vi vores nye rammer med Åbent Hus for kunder, kollegaer, samarbejdspartnere, venner og familie.

August 2019

Nye pakkeløsninger blev introduceret.

Frem til august 2019 havde vi en god portion kunder på vores ekstern marketing-ydelse, men mindst lige så mange bestillingsopgaver. Sidstnævnte ville vi naturligvis gerne konvertere til i højere grad at blive faste kundeopgaver.

Derfor lancerede vi nogle mindre pakker, som skulle gøre det nemmere for de kunder, som ensidigt ønskede hjælp til enten SEO, annoncering, sociale medier etc.

14. februar 2019

Ny visuel identitet i Apropos Bureau.

Vores blå farve blev udskiftet med den røde – et valg, vi ikke har fortrudt.

Den blå farve signalerede vores faglige styrke og professionelle service. Det var jo en god tanke, men vi erfarede, at vi nogle gange blev væk i mængden. Det går jo ikke, når man er et marketingbureau, der hjælper andre med at skabe synlighed.

Med skiftet til den rødlige farve fulgte vi vores eget råd om at: “ingen nogensinde har gjort en forskel ved at gøre som alle andre”.

December 2018

Lars Marco Andersen blev partner i Apropos Bureau.

Ikke længe efter Apropos Bureaus 1-års fødselsdag blev Lars Marco medejer. Det havde været planen siden starten, hvorfor det var en stor milepæl, da det endelig blev en realitet.

Personligt var annonceringen også et stolt øjeblik for Lars og Mads, der så småt kunne se drømmen tage form.

September 2018

Ekstern Marketing så for første gang dagens lys.

Ekstern Marketing var idéen om at samle alle marketing-kompetencer i én samlet pakke, som kunden selv var med til at udforme. Kunden fik her muligheden for at til- og fravælge ydelser løbende og følge med i tiden, vi brugte på opgaverne. Gennemsigtighed og fleksibilitet var nøgleordene.

Med Ekstern Marketing præsenterede vi en risikofri totalløsning, hvor kunden ikke var bundet af ulogiske lange abonnementer.

Juni 2018

Apropos Bureau ansatte sin første medarbejder.

Bureauet var stadig i etableringsfasen. Lars havde den digitale værktøjskasse, og Mads leverede de kreative streger.

Ønsket var dog at dække alle slags marketings-opgaver, og her manglede bureauet sidste nødvendige led – en intern tekstressource.

Derfor blev Stefan Noe præsenteret som bureauets nye tekstforfatter og sidenhen kommunikationsansvarlige.

November 2017

Apropos Bureau blev grundlagt 1. november 2017.

Med grundidéen og kompetencerne på plads blev Apropos Bureau til virkelighed.

Fokus fra start var at kommunikere i øjenhøjde med kunderne. Apropos Bureau ville udfordre de etablerede i branchen ved at gøre op med konventionerne.

Marketing skulle ikke længere være uoverskueligt. Det skulle være gennemsigtigt. Med andre ord: Marketing i øjenhøjde.

September 2017

Lars Marco Andersen blev inddraget.

Lars Marco fik et opkald fra sin tidligere kollega Mads. De havde før i tiden brugt lange aftener på at diskutere, hvordan et marketingbureau egentligt burde være.

Med sprudlende entusiasme fortalte Mads i telefonen, at han havde fået en idé om at starte et marketingbureau.

De aftalte at mødes til en kop kaffe. Her uddybede Mads sine tanker og fortalte, at han manglede Lars’ digitale og forretningsmæssige evner, før idéen overhovedet kunne komme på tale.

– Der var ingen tvivl herfra. Lars Marco var ombord.

2017

I 2017 fik Mads en god idé.

Med flere års erfaring som marketingchef havde Mads på egen krop oplevet, at bureauverdenen var fyldt med “banditter i habitter”. Flere var mest af alt bare ude på at tjene penge.

Han savnede gennemsigtighed. Han savnede, at han som kunde ikke skulle føle sig snydt.

Derfor grublede han over muligheden for selv at starte et marketingbureau som en modreaktion. Han ville bevise, at retfærdig service og en sund forretning sagtens kunne harmonere.

Idéen skulle senere blive til Apropos Bureau.

Historien bag et Marketingbureau starter her