Skip to main content
Artikler

Kundeundersøgelse 2021

By 28/06/2021februar 17th, 2022No Comments

kunderundersøgelse - tilfredshed

Alle vores kunder vil anbefale vores marketingafdeling. Samtidig forbinder de os med tillid og troværdighed. Wauw, sikke en dejlig reaktion at få på Apropos Bureaus første formelle og anonyme kundeundersøgelse.

Dét spurgte vi om

Vi sendte en anonym kundeundersøgelse afsted til vores faste kunder. Her spurgte vi:

  • Hvor tilfreds er du med vores samarbejde? (0-10)
  • Hvilket moralsk princip eller værdi forbinder du mest med Apropos Bureau?
  • Hvilken evne eller talent forbinder du mest med Apropos Bureau?
  • Hvilke 1, 2 eller 3 ord dukker op, når du tænker på Apropos Bureau?
  • Hvordan beskriver du os til andre, der aldrig har hørt om Apropos Bureau?
  • Kunne du finde på at anbefale Apropos Bureau til andre virksomheder?
  • Hvad får du (personligt) ud af samarbejdet med Apropos Bureau?
  • Hvad får din virksomhed ud af samarbejdet med Apropos Bureau?

Vores mål var at få en indikation omkring, hvorvidt vores kunder var glade og tilfredse. Vi har nemlig et mål om at være Nordjyllands foretrukne marketingbureau. Derfor var det vigtigt for os at høre, hvilken værdi vi skaber for eksisterende kunder.

Vi går meget op i den gode kunderelation. Derfor havde vi da også en lille forventning om, at svarene ikke just ville vise det modsatte. Alligevel blev vi væltet bagover af alle de mange positive tilkendegivelser fra vores faste kunder. I særdeleshed fordi svarene gengav de værdier, som vi ønsker at bliver associeret med.

Svarene var overvældende

  • Hvilket moralsk princip eller værdi forbinder du mest med Apropos Bureau?

kundeundersøgelse2

De tre værdier var alle gengangere. Det er vi ovenud stolte af, da det stemmer 100% overens med vores værdier. I 2017 grundlagde Mads og Lars Apropos Bureau som et modsvar til en ellers broget reklamebranche. Drømmen var at levere marketing i øjenhøjde. Midlet var at gøre hele processen (priser, tidsregistrering og løsninger) gennemsigtig for kunderne. 3,5 år efter får vi tillagt værdierne: Ærlighed, tillid og troværdighed – fra vores faste kunder. Det er naturligvis meget overvældende. Vores mål er at fastholde disse værdier og sprede dem til endnu flere kunderelationer.

  • Hvor tilfreds er du med vores samarbejde? 0 til 10.

Kundeundersøgelse 3

De førnævnte tre værdier er jo fantastiske, men de er ikke meget værd, hvis vores kunder ikke er tilfredse med den service, vi leverer som marketingafdeling. Heldigvis virker det til, at størstedelen er glade og tilfredse med samarbejdet, da vores kunder i gennemsnit har givet samarbejdet 9 ud af 10. Det er forkert at sige, at det ikke kunne blive bedre, for vi skal altid stræbe efter 10. Alligevel er vi meget tilfredse med det samlede gennemsnit. Det betyder, at vi ikke bare er tillidsfulde, vi skaber også værdi for vores kunder og deres repræsentative virksomhed.

Vi spurgte også ind til, hvilken værdi vi i så fald skaber. Svarene var alle positive, men også forskellige. Den ene kunde svarede: Lige-til-løsninger og god service, mens en anden svarede: Gode resultater og mere salg. Vi elsker begge svar, der på hver sin måde beskriver, hvordan vi skaber værdi ud fra kundernes behov.

  • Kunne du finde på at anbefale Apropos Bureau til andre virksomheder?

Kundeundersøgelse4

Resultatet siger jo næsten det hele og kræver ikke den store efterbehandling. Det er jo udelukkende dejligt at høre, at hver og en af de kunder – som svarede på kundeundersøgelsen – alle vil anbefale Apropos Bureau. I starten af bureauets levetid brugte vi mange ressourcer på at sparke dørene ind til diverse virksomheder for at fortælle om Apropos Bureau. I det seneste år har der været mange flere, som modsat er kommet til os på grund af henvisninger. Det skyldes til dels, at vores kunder anbefaler vores service, hvilket skaber en kæmpe værdi for os som bureau. Især i coronatiden, hvor det har været umuligt at tage på fysiske besøg. Vi har altid fokuseret på den tætte og tillidsfulde relation med vores kunder. At de gider anbefale os til andre, beviser jo endnu engang, at man kan komme langt – også i bureauverden – med tillid og troværdighed.

Hvad svarede kunderne ellers?

Vi har kun lige ridset overfladen af kundeundersøgelsen ved at fremhæve nogle af de svar, som var gennemgående. Der var naturligvis mange flere findings, som vi også har taget til os. Eksempelvis svarede flere:

  • At de personligt har fået en sparringspartner/holdspiller
  • At de forbinder os med humor såvel som professionalisme
  • At de vil anbefale os som det agile, lille og prisvenlige marketingbureau

Vores mål med kundeundersøgelsen var at lære endnu mere om vores kunderelationer, og det gjorde vi så sandelig også.

Er det kun et skriv om sommerfugle og regnbuer? – nej

Vi er dybt taknemmelige over de mange positive tillægsord, som er blev sat på Apropos Bureau. Det betyder dog ikke, at vi hviler på laurbærene. Undersøgelsen skulle også give os en klarhed omkring, hvordan vi kan forbedre relationerne.

10 ud af 10 er målet

Desto flere kunder vi får, desto sværere bliver det at score 10 ud af 10 i en tilfredshedsundersøgelse. Alligevel er det præcis det, vi skal gå efter. Vi skal altid forbedre os.

Professionalismen skal i fokus

Tryghed, troværdighed og tillid er fantastiske værdier. Der er ikke noget, vi hellere vil kendetegnes ved. Alligevel ønsker vi, at professionalisme og effektiv markedsføring skal nå samme højde i svarene. Det skal som minimum være 1 af de 3 ord, som de bruger til at beskrive samarbejdet.

– Tak til alle vores kunder for besvarelserne. Vil du se, hvem vi samarbejder med? Så hop endelig ind på vores kundereferencer. Her kan du også læse konkrete udtalelser fra flere af vores faste kunder.

Hvis du også selv vil have en troværdig og tillidsfuld marketingafdeling, så er vi klar til at hjælpe dig. Kontakt os her.

FÅ ET TILBUD