7 tegn på at det er tid til at få en ekstern marketingafdeling

7 TEGN PÅ AT DET ER TID TIL AT FÅ EN EKSTERN MARKETINGAFDELING

Har du tænkt på at få en Ekstern Marketingafdeling?

At outsource din markedsføring til en ekstern marketingafdeling giver jer friske idéer samt kyndig viden indenfor de nyeste trends.

Men hvordan kan du vide, at det er tid til en ekstern marketingafdeling? Her er 7 tegn på, at det er på tide at outsource markedsføringen.

1. Jeres omsætning vokser ikke hurtigt nok

Din marketingkampagne er ikke den eneste faktor, der er ansvarlig for at fremme omsætningen. Men hvis dine indtægter vokser langsommere end normalt – eller langsommere end du vil have – kan det være på tide at outsource mindst nogle af dine marketingindsatser.

2. Jeres interne marketingmedarbejder(e) er overbebyrdede

Dette er almindeligt – især for små virksomheder med kun en håndfuld marketingmedarbejdere. Hvis du har mere end 150 timers marketingarbejde, der skal gøres hver uge, og kun tre personer til at håndtere det hele, kan det være på tide at bruge en eksternt marketingafdeling til at reducere arbejdsbyrden.

Vi kan hjælpe med det antal opgaver, I har brug for, eller vi kan aftale et bestemt antal timer, vi bruger hver måned. En ekstern marketingafdeling kan afregnes på timebasis, og man kan bruge alle ydelser efter behov.

3. Du er altid et skridt bagud

Marketing, og især digital marketing, skifter hele tiden. De mest succesfulde marketingkampagner er dem, som er foran og gør brug af de nuværende trends. Hvis du ikke har tid til at undersøge og gøre brug af de nyeste trends, er det nu, at du skal gøre brug af et eksternt bureau.

4. Jeres marketingstrategier er ikke effektive

Gennemført markedsføring kræver tid. Der indgår meget research og planlægning i en marketingkampagne. Når kampagnen er lavet, vil der være en proces, hvor den skal tilpasses og redigeres indtil den endelige kampagne står klar.

Hvis du ikke har ressourcer til at gøre forarbejdet, eller hvis du bare laver et opslag i ny og næ på dine sociale medier, er det nu, at du skal bruge os som ekstern marketingafdeling. Så lad os hjælpe dig med din markedsføring, så du kan holde styr på den overordnede strategi.

5. Du bruger kun få marketingkanaler

Bruger du de samme marketingkanaler igen og igen? Det er en fælde, som mange falder i. Mange ender ofte med at fokusere på trykte reklamer, mens nyere startups har tendens til at fokusere på gratis og billige online strategier – såsom sociale medier. Disse strategier kan være de bedste lige nu, men nye strategier og kanaler er altid på trapperne, og hvis du ikke har ressourcer til at udforske og bruge dem, kan du gå glip af effektiv marketing.

Vi hos Apropos Bureau har en bred vifte af erfaringer, så du kan stole på, at vi hjælper dig til brug af de bedste kanaler og strategier.

6. Du fokuserer mest på opgaver og ikke nok på strategien

Bruger du meget tid på dine daglige opgaver frem for din virksomheds overordnede strategi? Lad os som ekstern marketingafdeling overtage jeres markedsføring, så får du mere tid til strategien.

7. Du mangler at se resultater på din markedsføring

Det sidste tegn på, at det er tid til en ekstern marketingafdeling, er hvis du ikke er tilfreds med jeres resultater. Hvis du allerede ikke får nok resultater, har du næsten ikke noget at tabe ved at uddelegere din markedsføring.

Hvis du oplever nogle af disse tegn, så tag kontakt til os. Hvis du vil læse mere om os som Ekstern Marketingafdeling, kan du gøre det her.