LinkedIn-annoncering
LinkedIn-annoncering kræver en professionel tilgang til annoncering, da mediet er erhvervsorienteret.
På LinkedIn skal henvender du dig til virksomheder, beslutningstagere, betegnelser og brancher. Derfor handler LinkedIn-annoncering først og fremmest om at målrette dine annoncer til det rigtige erhverv og de rigtige personer, så du ikke skyder med spredehagl.
LinkedIn er et – og hold nu fast – professionelt erhvervsorienteret socialt netværk. Formålet er helt konkret at netværke. At der “netværkes” betyder, at der skabes forbindelser, hvilket videre betyder, at du har en masse mulige kunder, som du kan rette din annoncering efter.
Vi hjælper dig med at målrette effektive annoncer på LinkedIn.
LinkedIn ads der er tilpasset profession og arbejdsplads
Vi håndterer dine LinkedIn-ads (læs: annoncer), således at budskabet efterlever din virksomhed, din målgruppe og mediet. Apropos målgrupper kan vi gennem data finde frem til den helt rigtige målgruppe. Vi er ærlige og fortæller jer, om det overhovedet er relevant for jer at bruge LinkedIn-ads i forhold til jeres målgruppe. Vi mener dog, at det i et eller andet omfang altid er smart at overveje LinkedIn som de 1,5 millioner andre danskere, der bruger mediet.
“Vi rådgiver jer i mediets potentiale”
LinkedIn-ads adskiller sig fra andre annonceringsmuligheder i sin måde at kategorisere og anvende besøgendes adfærd. Som noget af det nye, kan du nu på LinkedIn få indsigt i, hvilken erhvervsprofil dine besøgende har:
- Hvilken branche tilhører de?
- Hvilken stillingsbetegnelse har de?
- Hvor arbejder de?
- Hvad har de af uddannelse?
Denne viden er en af mange muligheder, som kan bruges til at rette dine LinkedIn-ads lige nøjagtig efter de type erhvervsprofiler, du vil eksponere for dit budskab. Producerer du tøj og tekstil, ville det vel ikke gøre noget at rette dine annoncer direkte til personer inden for tøjbranchen? Tilbyder du coaching til medarbejdere, ville det vel ikke gøre noget at vide, hvem der sidder i HR. Sælger du armaturer, ville det vel ikke gøre noget at finde frem til elektrikerne og entrepenøren, som pt. er med i et millionprojekt ved Kongens Nytorv?
- Data = D-en A-ltid T-ranparente A-nfægtning
Data giver 100% transparent viden, som du kan optimere din annoncer ud fra. Det er smart med LinkedIn-annoncering, men det er også svært at navigere rundt i. Derfor foreslår vi altid, at lade data arbejde for dig, hvorefter vi løbende kan optimere på diverse annoncer.
Annoncering på LinkedIn er den professionelle henvendelse
Som du nok er ved at have fanget, er annoncering på LinkedIn en mere formel henvendelse end eksempelvis Instagram-annoncering. Annoncering på LinkedIn er effektivt, og det er samtidig effektivt for dig at være på mediet, hvis du handler med andre virksomheder (B2B).
Mediemix og annonceplaner
Annoncering på LinkedIn er effektivt, men det er endnu bedre, hvis vi kan bruge LinkedIn som en samlet del af en komplet annonceringsplan. Oftest opdeler vi online annoncering i følgende tre stadier:
- Brandkendskab og synlighed
- Kvalificering og trafik
- Trafik og konvertering
Eksempelvis kan vi starte med at aktivere Facebook-annoncering og Instagram-annoncering. Vi bruger medierne til at “råbe højt” om din virksomhed og tegner os et billede af, hvem der viser interesse i din virksomhed. Dernæst kan vi bruge annoncering på LinkedIn til at målrette både demografi, adfærd og erhvervs – ud fra data. Det samme gør sig gælden med Google Annoncering. Målet er at få trafik til hjemmesiden. Til sidst kan vi ikke aktivere remargeting-annoncer, der leder alle besøgende tilbage på hjemmesiden for at udføre en handling. Her er formålet konvertering. Det betyder ikke nødvendigvis: Køb vores produkt. Konverteringer kan også være: Udfyld vores kontaktformular.
Vi skal have tidligere besøge til at færdiggøre en handel, ringe jer op eller foretage en hel tredje handling.
Nu du er nået hertil – så er der måske andre produkter, du kunne være interesseret i at læse mere om? Andre har bl.a. været interesseret i: Online Markedsføring, Branding, Markedsføringsstrategi og Facebook Annoncering.
Hvis du vil tilbage til produktoversigten, kan du se alle produkterne her.
Vil du vide mere?
Kontakt os i dag
Lars Marco Andersen
Udviklingsdirektør