4 gode grunde til at bruge Instagram

4 gode grunde til at bruge Instagram

Er din virksomhed endnu ikke på det sociale medie Instagram?

Så vil vi påstå, at det er på tide. Vi giver dig her 4 gode grunde til at starte med at bruge mediet.

Instagram er en platform, hvor man via en profil deler billeder og videoer med andre profiler. Det er muligt at følge andre profiler, så du kan forme din egen startside, og du kan dermed også selv få følgere.

Formålet ved at bruge Instagram som virksomhed er at opnå synlighed. Det er en måde at markedsføre sit brand på, og platformen indeholder mange muligheder. Du får her 4 gode grunde til at oprette en profil på Instagram.

1. Du kan skabe og vedligeholde netværk

Du kan pleje dit nuværende netværk ved at tagge dine samarbejdspartnere i opslag, f.eks. hvis I har taget et godt billede fra et møde sammen. På den måde viser du, at virksomheden har et aktivt netværk samtidigt med, at det viser nærvær.

Ved at kommentere på opslag fra mulige samarbejdspartnere, kan du skabe nye netværk. Det skaber dialog og synlighed at kommentere på opslagene.

2. Lad folk komme bag om virksomheden

Instagram er også en oplagt mulighed for at lade folk komme bag kulissen i virksomheden. På den måde får de et større kendskab til, hvem I er, og hvad I kan. Opslag kan f.eks. omhandle hvordan virksomheden er indrettet, hvad I laver til fredagsbar, og hvordan det ser ud, når I holder møder med kunderne.

Det vigtige er, at opslagene er personlige og menneskelige, så man lærer folkene bag at kende. Det skaber større loyalitet og tryghed, når folk kan se, at der er virkelig mennesker bag virksomheden.

3. Giv din virksomhed personlighed

Du kan bruge Instagram til at personliggøre din virksomhed, ved brug af det vi kalder ‘employer branding’. Employer branding går i sin enkelthed ud på at brande virksomheden gennem dine medarbejdere. Det vil altså sige, at du lægger opslag op, der vedrører dine ansatte.

Det kan f.eks være når de har fået et nyt projekt, fået en ny kunde eller generelt bare har opnået succes. Det kan også være på det mere personlige plan, såsom når de har fødselsdag, eller der sker en anden vigtig begivenhed i deres liv.

4. Det er en god salgskanal

Instagram er også en god mulighed for din markedsføring. Her kan man betale for alle mulige former for annoncering, der når bredt ud. Det er også muligt at gøre brug af influencer marketing, hvor du betaler profiler med mange følgere til at reklamere for dit produkt eller din ydelse.

Skal du have hjælp til Instagram?

Hvis du har brug for assistance til, hvordan din virksomhed skal bruge Instagram, så tag kontakt til os. Du kan også læse mere om Instagram annoncering her.

Relateret

sommerannoncering

Hvordan skal du annoncere i sommerperioden?

Slukker du for annoncering i sommerferien? Det er ikke svaret. Vores Digitale Analysespecialist, Kenth Thomsen, har et tip klar →
gratis linkedin-covers

Hent 20 gratis LinkedIn-covers

Mangler du et LinkedIn-cover til din profil? Vi har designet 20 LinkedIn-covers, som du kvit og frit kan downloade. Se dem her →
Nyttige-links

21 nyttige links i 2021

Find 21 nyttige links, som hjælper til » Grafik » Tekst » Web » Salg » Alle links kan bruges af virksomheder og private - OG de er gratis.