5 Digitale Trends i 2019

5 Digitale Trends i 2019

Er du også spændt på dette års digitale trends?

2018 var et år, hvor der blev udviklet på digitale trends fra året før. I 2018 blev fokusset skærpet på augmented reality (AR), hvor data fra den virkelige verden bliver koblet sammen med den virtuelle. Så var der også flere og flere virksomheder, som kom i gang med at bruge videoer til markedsføring på de sociale medier. Influencer marketing fik også sin storhedstid, hvor der stadig hele tiden kommer nye influenter på banen (læs mere fænomenet her).

Vi kommer her med vores bud på, hvad der vil trende i 2019.

Smart Speakers og Stemmestyring

I år vil der være mere fokus på stemmestyret systemer, såsom Google Home, Amazon Alexa og Apple HomePod. Ifølge en undersøgelse siger 65% af smart speakers ejere, at de ikke kan undvære systemerne.

Så hvordan kan man bruge det til marketing? Annoncører vil bruge smart speakers til at reklamere gennem. Reklamer til digitale systemer vil blive de nye radiospots.

Internet vil indhente almindelig tv

Allerede nu er der mange streamingtjenester, og de fleste tv-kanaler har også en streamingtjeneste. I 2019 vil folk se lige så meget på internettet, som de vil se i tv’et. Flere og flere vil benytte sig af forskellige streamingtjenester samt videotjenesten YouTube.

Derfor forudser vi, at virksomheder vil bruge færre penge på reklamer i tv’et, og skrue budgettet op på reklamer til streamingtjenester og YouTube.

Sociale medier vil være mere integreret med andre systemer

Sociale medier vil blive mere og mere integreret i forskellige tredjeparts systemer. Det kan for eksempel være, at flere sider benytter sig af Facebook, LinkedIn, Twitter til at folk kan logge ind på deres platform. Det vil give mere data til de sociale medier og gøre det nemmere for forbrugerne at logge ind og huske deres login på mange tjenester.

Live Video

I 2016, 2017 og 2018 har Youtube, Facebook og Instagram’s live video platforme været på alles læber.
Det er vigtigt at være med på live video-vognen. En undersøgelse i USA fandt ud af at 67% af seerne som så en live video, var mere tilbøjelig til at købe en koncertbillet, opleve et band eller komme til et event, hvis de havde set en live video af eventet før.

Samtidig vil 45% af seerne betale for at se deres favorithold, atlet eller musiker via en live video.

Der kommer flere chatbots

Chatbots vil blive ved med at vokse i 2019, og de vil samtidig blive mere “normale” i forbrugernes øjne. Man kommer til at møde dem flere steder online.

I 2019 tænker vi, at Chatbots bliver mere populær i forhold til online shops og andre online ydelser. Eksempelvis vil Chatbots være det første sted, man skal starte, når man køber en pizza eller booker et hotelværelse. Samtidig vil Chatbots blive mere hyppigt brugt til kundeserviceopgaver.

Ifølge en undersøgelse af LivePerson er det kun 19% ud af 5000 personer, som har en negativ opfattelse af Chatbots. 33% havde en positiv opfattelse og 48% var ligeglade, så længe deres problemer blev løst. Chatbots vil med garanti blive bedre og mere populære i 2019.

Det var vores bud på 5 digitale trends, der kommer til at præge året. Har din virksomhed brug for assistance i forhold til de digitale muligheder, kan du kontakte os her.