Remarketing får fat i ubeslutsomme kunder

Remarketing får fat i ubeslutsomme kunder

Remarketing er den bedste form for marketing

Er du lidt i tvivl om, hvad remarketing helt præcist er, og hvordan du kan bruge det? Så er denne mini-guide lavet til dig. Remarketing er, når du viser annoncer til personer, der har besøgt din hjemmeside. Hvis en person forlader din hjemmeside uden at gøre et køb, kan du ved hjælp af annoncer snige din virksomhed ind i folks bevidstheder.

Hvis man gør det rigtigt, er remarketing én af de mest effektive former for reklameringer. Dem, der bliver vist dine annoncer, er folk som kender din hjemmeside, dine produkter eller dit brand. Derfor vil de også være nemmere at påvirke, end dem som slet ingen kendskab har.

Hvorfor gøre brug af remarketing?

Udover at du får fat i en målgruppe, der er mere tilbøjelige til at gøre et køb, så er der også flere fordele, der taler for brugen af remarketing. Du kan oprette lister, hvor de inddeler folk alt efter hvordan, de har ageret på din side.

Så kan du målrette din markedsføring endnu bedre – du kan f.eks. få fat i de personer, der har lagt et produkt i kurven men ikke gennemført købet. Disse personer vil være oplagte at vise annoncer for produkterne, som de ikke fik gennemført købet på. Det vil også være oplagt at give dem en tilbudskupon eller fortælle dem om din virksomhed.

Ved brug af remarketing kan du nå ud til brugere på tværs af enheder, platforme, browsere og hjemmesider. På den måde kan du fange din målgruppe overalt på internettet.

Hvordan gør man brug af remarketing?

Der er mange forskellige typer af remarketing, men du får her en hurtig gennemgang af de fire mest anvendte metoder.

Standard-remarketing er den mest almindelige form for remarketing. Her kan du vise annoncer til dine tidligere besøgende, når de besøger andre platforme på nettet.

Dynamisk remarketing kan forøge dine resultater og dit salg, da det tager standard-remarketing til det næste niveau ved hjælp af målretning. Her bliver der vist annoncer for dine produkter og tjenester, som folk har set på din hjemmeside. Du kender det måske selv – du har set på et par sko på en hjemmeside, og efterfølgende følger disse par sko dig overalt på internettet.

Videoremarketing er en undervurderet form for remarketing. Her bliver tidligere besøgende vist dine annoncer i videoformat. Da videoer er meget populære lige nu, vil dine annoncer få stor opmærksomhed.

Remarketing baseret på kundelister er den mest komplicerede form for remarketing, men det er også meget effektivt. Her når man ud til folk, der ligner dine nuværende købere. Det vil altså sige, at man når ud til de personer, der matcher dem, du har på din kundeliste.

Kontakt os for hjælp

Hvis du har brug for vejledning eller udførelse af remarketing til din virksomhed, kan du tage kontakt til os og få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig. Du kan også læse mere om remarketing her.